به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز آیین تجلیل از دانش آموزان بسیجی فعال و فرهیخته در زمینه های علمی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی در سالن اجتماعات شهرداری برازجان برگزار شد
کد خبر: ۱۳۴۶۱۹۵

 

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر ؛ سرپرست شهرداری برازجان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان گفت: یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی، عدالت خواهی و مبارزه با استکبار است و نماد آن یوم الله ۱۳ آبان است که ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران موجب اقتدار، عزت و بالندگی ملت بزرگ ایران شده است.

مهندس امرالله عباسی با بیان اینکه شهید محمد حسین فهمیده به حق الگویی شایسته برای دانش آموزان بسیجی است عنوان کرد: این شهید با بصیرت بالای خود که نشات گرفته از ولایت مداری محض آن شهید والامقام بود، سربلندی و سرافرازی را به ارمغان آورد. زیرا اینگونه انسان ها بودند که با دلی پاک و اندیشه ای مالامال از عشق به تقرب الهی راه پیروزی و سرافرازی این انقلاب را هموار ساختند.
مهندس امرالله عباسی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی عنوان کرد: حضور ۵۵۰ هزار دانش آموز در جبهه های نور علیه ظلمت و تقدیم ۳۶ هزار شهید بهترین دلیل برای احساس مسوولیت نوجوانان در دفاع از اسلام و میهن اسلامی و در استمرار راه شهدای ۱۳ آبان است. امیدوارم همه نونهالان، نوجوانان و دانش آموزان آینده دار این مرز و بوم باشند و با تلاش و کوشش دوچندان در راستای تحصیل و تهذیب دانش، آگاهی و اخلاق بتوانند آینده ای روشن و بی بدیل برای خود ساخته و ضامن عزت روز افزون خاک پاک جمهوری اسلامی ایران باشند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ضمن تبریک هفته بسیج دانش آموزی و روز دانش آموز ابراز نمود: محمدحسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله‌ای که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید، الگویی ارزشمند و پرافتخار برای نوجوانان و جوانان عزیز ماست، فداکاری این شهید والامقام در تاریخ پر شکوه سر افرازی های ایران ثبت شد و جاودانه ماند.

مهراب بنافی افزود: امیدوارم با وحدت و همدلی و همچنین الگوپذیری از شهدای نوجوان دانش آموز و با تاسی از منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نقشی اساسی در تداوم حیات پربرکت انقلاب اسلامی، داشته باشید.

صدیقه مهدویان عضو شورای اسلامی شهر برازجان با بیان اینکه در انتخابات و تصمیمات باید حق را اولویت قرار دهیم اظهار کرد: اگر در تصمیم گیری ها اشخاص را در اولویت قرار دهیم ممکن است از حق بگذریم، اما اگر حق را اولویت کار خود قرار دهیم بر اساس آن می دانیم کدام افراد در مسیر حق ماندگار و چه افرادی از مسیر حق دور شدند.

مهدویان افزود: در انتقادات و مباحث فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی باید تحقیق محور باشیم و تمامی جنبه ها را بررسی و با استدلال و منطق نظر خود را بیان کنیم.
مهدویان با بیان اینکه دانش آموزان می توانند حماسه سازان تاریخ باشند عنوان کرد: دانش آموزانی که در 13 آبان ماه حماسه بزرگی را ساختند که در تاریخ ماندگار شد نیز به دنبال حق و حقیقت بودند که توانستند حماسه آفرین شوند.
کریم جماعتی فرماندهی حوزه مقاومت بسیج اداری و کارگری حضرت رسول (ص) ضمن گرامیداشت شهیدان دانش آموزی عنوان کرد: شهدای والامقام بویژه شهیدان محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی دانش آموزان نوجوان شهیدی که درس ولایت مداری را از مکتب نوجوان شهیدکربلاحضرت قاسم ابن الحسن( ع) آموختند وچه زیبا به ندای امام و مقتدای خود لبیک گفته وجانانه مرگ در رکاب امام محرومان را احلی من ال عسل دانسته و با شهادت، خود را در قلب تاریخ جاودانه نمودند.


وی افزود: در جهل و تاریکی شهدای کربلا را چراغ راه خودکرده و برای نسل بعد از خود چراغ راه هدایت شدند.
فرماندهی حوزه مقاومت بسیج اداری و کارگری حضرت رسول (ص) بیان نمود: این شهیدان گرانقدر برای نوجوانان وجوانان بعدخودپیامی دارندکه نگذارید امام تنهابماند همانطورکه حضرت امام(ره) فرمود نگذارید کشور دست نا اهلان بیافتد.
دربحث تکنولوژی وپیشرفت اقتصادی نبایدصحنه رابدست نااهلان داد.


بر اساس این گزارش، برخی از دانش آموزان و همچنین رئیس بسیج دانش آموزی ضمن تشکر از میزبانی مراسم، گزارشی مختصر ازتوانمندی های دانش آموزان بسیجی ‌و همچنین نیازهای حوزه بسیج دانش آموزی را بیان نمودند.


در انتهای مراسم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست، معاون و مدیران شهرداری از ۱۴ نفر از دانش آموزان فرهیخته بسیجی با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها