مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

خسارت ۲۰ میلیاردی سیل به گیلان

مدیرکل مدیریت بحران گیلان عنوان کرد:

مفقود شدن ۶ کوهنورد در روز بارانی

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به شناسایی رودخانه های آسیب پذیر استان و مستقر نیروهای راهداری و آب منطقه ای در این مناطق، گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته حدود ۴۰ رودخانه مهم و آسیب پذیر استان را لایروبی کردیم.
کد خبر: ۱۳۴۶۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین گیلان ،امیر مرادی با اشاره به وقوع بارندگی های شدید در گیلان طی روزهای پنجشنبه و جمعه، اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته بیشترین حجم بارندگی ها مربوط به سیاهکل بود که ۸۴ میلیمتر را به ثبت رساند.

وی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان آماده باش بودند و تیم واکنش سریع هر ۱۶ شهرستان را فعال کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به شناسایی رودخانه های آسیب پذیر استان و مستقر نیروهای راهداری و آب منطقه ای در این مناطق، گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته حدود ۴۰ رودخانه مهم و آسیب پذیر استان را لایروبی کردیم.

مرادی، با بیان اینکه در روستای لیش شهرستان سیاهکل یک مورد رانش داشتیم، عنوان کرد: راهداران با فروکش کردن آب رودخانه از امروز در حال بازگشایی مسیر هستند.

وی با اشاره به طغیان رودخانه گرکانرود تالش و آب گرفتگی آبنمای سی وسه پل، اضافه کرد: لایروبی این رودخانه جزو اولویت ها بود و خوشبختانه از خسارت دیدن پل جلوگیری کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه دو رودخانه ماکلوان و قلعه رودخان شهرستان فومن نیز طغیانی شده بودند، تاکید کرد: احتمال از دست دادن پل این دو رودخانه نیز وجود داشت که با هماهنگی فرماندار اقدام به استقرار سنگ بتونی و وزنی در کنار پل ها کردیم.

وی از آبگرفتگی شدید مناطق سیاهمزگی، جیرده و خطیبان شهرستان شفت خبر داد و متذکر شد: کلیه پل های آبنمای شفت را مسدود کردیم؛ همچنین یک مورد ریزش دیواره کوه داشتیم که با تلاش راهداران در حال رسیدگی ست.

مرادی، با بیان اینکه روز گذشته شش کوهنورد از بازنشستگان آموزش و پرورش به ارتفاعات شفت صعود کرده بودند، خاطرنشان کرد: از طریق گزارش افراد محلی از مفقود شدن این اکیپ خبردار شدیم که با تلاش نیروهای هلال احمر طی صبح امروز پنج کوهنورد را پیدا کردیم و یک نفر همچنان مفقود است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از قطع شدن آب ۷۵۰ خانوار روستای امامزاده هاشم شهرستان رشت نیز خبر داد و بیان کرد: سرریز شدن رودخانه سفیدرود شکستگی یکی از لوله های انتقال آب این روستا را ایجاد کرد و لذا تیم واکنش سریع آب و فاضلاب در منطقه حاضر بوده و اقدام به توزیع آب های بسته بندی کردند؛ به زودی مسیر لوله انتقال به این روستا تغییر خواهد کرد و از چنین حوادثی جلوگیری می شود.

وی آب شستگی دیواره های رودخانه ها را یکی از عمده ترین خسارت سیلاب در گیلان دانست و عنوان کرد: لایروبی ها از حجم خسارت سیلاب کم کرده است و باید این کار تداوم داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها