پیگیر بازگشت مازاد درآمد به استان هستیم
استاندار کرمان خطاب به مدیران استانی:

پیگیر بازگشت مازاد درآمد به استان هستیم

استاندار کرمان گفت:یکی از دلایل عدم کیفیت و کارایی در محصول مربوط به خرده‌ مالکی و کشاورزی سنتی است که در واقع به نسبت تولید، آب و منابع را هدر می‌دهد.
استاندار کرمان گفت:یکی از دلایل عدم کیفیت و کارایی در محصول مربوط به خرده‌ مالکی و کشاورزی سنتی است که در واقع به نسبت تولید، آب و منابع را هدر می‌دهد.
کد خبر: ۱۳۴۵۸۴۱
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی‌وند،در شصت و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان اظهار داشت:سالانه هزار هکتار از اراضی زیر کشت پسته از دست می‌رود و خشک می‌شود و لذا ساماندهی و چاره‌اندیشی برای تولید پسته در استان باید داشته باشیم.
 
وی افزود:میزان برداشت محصول امسال در استان کرمان نباید ملاک عمل قرار گیرد،امسال ما باسرمازدگی و خسارت زیاد به باغ‌های پسته مواجه بودیم و کاهش محصول را به بار آورد.

استاندار کرمان بیان کرد:یکی از دلایل عدم کیفیت و کارایی در محصول مربوط به خرده‌ مالکی و کشاورزی سنتی است که در واقع به نسبت تولید،آب و منابع را هدر می‌دهد.

زینی‌وند،تجمیع خرده‌مالکی‌ها و اداره دانش‌بنیان مزارع را لازمه افزایش کیفیت محصول دانست و تصریح کرد:این مسئله نیاز به قانون و رویکرد دولت‌ها ندارد،هر سال خرد مالکی‌ها را تجمیع کنیم و به افرادی تولید مکانیزه دارند متصل کنیم.

وی با بیان اینکه توانستیم بخشی از منابع را به سمت استان بیاوریم افزود:طبق آمار شورای هماهنگی بانک ها،گردش مالی بنگاه‌های اقتصادی در استان از 4500 میلیارد تومان به 16 هزار میلیارد تومان رسیده است.

استاندار کرمان گفت:بانک های خصوصی پول کلانی را از منابع استان جذب می‌کنند،اما مصارف آنها در استان پایین است و حتما این رویه باید تغییر کند.

باید به سمت نرخ تعادلی در کشور برویم

محمدرضا پورابراهیمی،رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به سیاست‌های ارزی کشور گفت:انتظار از دولت این است که سریعتر امورات مربوط به حوزه اقتصادی را جبران کنند.

وی،دو نرخی بودن ارز را در اقتصاد هر کشوری موجب فساد و رانت دانست و گفت: این مسئله خواسته یا ناخواسته اتفاق می‌افتد.

پورابراهیمی ادامه داد:باید به سمت نرخ تعادلی در کشور برویم،اما اگر بهره‌وری در تولید بخش کشاورزی انجام نشود با یکسان‌سازی نرخ ارز هم اتفاقی رخ نخواهد داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روان‌سازی صادرات بخش کشاورزی و روش دیگر واردات در مقابل صادرات باید مدنظر قرار گیرد بیان کرد:صادرکنندگان خوش نامی که نتوانستند تعهدات ارزی خود را انجام دهند،روش تسویه خود را پیشنهاد دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها