ربودن پسر دانش‌آموز برای اخاذی ۴۰۰ هزار دلاری

سه عضو یک باند آدم‌ربایی که پسر ۹ساله را در راه مدرسه ربوده بودند بعد از ۱۰روز آدم‌ربایی ناکام ماندند. متهمان چهار فیلم از تصویر و صدای کمک خواهی کودک برای خانواده‌اش فرستاده و تهدید به قتل او کرده بودند تا بتوانند ۴۰۰هزاردلار اخاذی کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۷۵۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، پس از مدت‌ها کلاس‌های مجازی، مدرسه الیاس ۹ساله در محله افسریه تهران بازشده و او هرروز صبح با دوستش راهی مدرسه می‌شد. آنها صبح اولین روز آبان امسال از خانه‌شان بیرون زدند تا راهی مدرسه شوند. در میان راه دو موتورسوار سد راه آن‌ها شده و یکی از آن‌ها خودش را دوست پدر الیاس معرفی کرد و از پسر دانش‌آموز خواست سوار موتور شود تا نزد مادرش بروند. الیاس هم با اعتماد به حرف‌های آن مرد سوار موتور شد و با او رفت.

دوست الیاس وقتی به مدرسه رسید، ماجرا را به مدیر مدرسه گفت. مدیر مدرسه که به ماجرا مشکوک شده بود، سریع با خانواده الیاس تماس گرفت و ماجرا را برای آن‌ها تعریف کرد. ساعتی بعد پدر الیاس به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران رفت و ناپدید شدن پسرش را خبر داد.
 
پرونده با دستوربازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران به جریان افتاد. در ادامه تحقیقات پلیسی، مردی به تلفن پدر الیاس زنگ زد و برای آزادی پسرش درخواست ۴۰۰هزار دلار کرد. او تهدید کرد اگر پلیس خبردار شود، گروگان را به قتل می‌رساند. تحقیقات نشان داد آدم‌ربا‌ها با شماره تلفن‌های مختلف با این خانواده تماس می‌گیرند.

همچنین در ۱۰روزی که پسر ۹ساله را به گروگان گرفته بودند، چهار فیلم از این کودک گرفتند و از طریق واتساپ برای خانواده او ارسال کردند که در آن الیاس به‌شدت گریه می‌کرد و با التماس از پدر و مادرش می‌خواست به خاطر خدا پول را بدهند تا او آزاد شود.

جست‌وجو‌های شبانه‌روزی مأموران برای دستگیری آدم‌ربا‌های فراری و نجات جان گروگان ۹ساله ادامه داشت تا این‌که مأموران رد خانه‌ای در خاور شهر را به دست آوردندکه گروگان در آنجا نگهداری می‌شد. مأموران دیروز چهارشنبه دوازدهم آبان امسال به آنجا اعزام شدند و با دستگیری سه آدم‌ربا، گروگان را نجات دادندو او تحویل خانواده‌اش شد.

متهمان به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند. یکی ازآن‌ها که از دوستان خانوادگی شاکی بود، در جریان تحقیقات پلیسی گفت: در جریان رفت‌وآمد به بنکداری شاکی فهمیدم پولدار است و فرزندی دارد.
 
نقشه ربودن او و اخاذی ۴۰۰ هزار دلاری از وی را طراحی کردیم. بچه را در مسیر مدرسه ربوده و به خانه‌ای بردیم، ۱۰روز به گروگان گرفتیم تا پول را بدهد که نپرداخت و سرانجام بازداشت شدیم. عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهمان پرونده، تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد. آخرین عضو باند متواری و پلیس در تعقیب اوست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها