نماینده روسیه در مذاکرات وین با بیان اینکه دولت جدید آمریکا باید از اشتباه «فشار حداکثری» درس بگیرد، این سیاست را مایه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران دانست.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۹۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بار دیگر بر شکست خورده بودن سیاست فشار حداکثری دولت آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

اولیانوف بامداد پنجشنبه در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر احتمال بازگشت «دونالد ترامپ» به ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ و تکرار خروج از هر توافقی با ایران، گفت: «هر دولت جدید آمریکا باید از اشتباهات استراتژیک گذشته، درس بگیرد».

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آیا مشخص نیست که فشار حداکثری، منجر به پیشرفت عظیمی در برنامه هسته‌ای ایران شد؟ آیا بازهم سیاستمداران بی‌مسئولیتی در آمریکا هستند که بخواهند این اقدام فاجعه‌بار (فشار حداکثری) را تکرار کنند؟»

شامگاه چهارشنبه بود که «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی اعلام کرد که مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین برگزار می‌شود.

بعد از آن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد چنانچه ایران جدی باشد، رسیدن به توافق سریع بر سر برجام در هفتمین دور مذاکرات وین امکان‌پذیر است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین پیشتر نیز گفته بود تمامی مشکلات فعلی که در خصوص برجام به وجود آمده است، نتیجه سیاست «فشار حداکثری» دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها