مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دره‌شهر عنوان کرد:

نوسازی شبکه برق دره‌شهر به طول ۶۵ کیلومتر

مانور "زلزله و روش پناه گیری" جهت آموزش روش پناه‌گیری درست و خروج ایمن کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان در هنگام زلزله، در محیط اداره برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۵۶۷۴
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ این مانور با حضور جمعیت هلال احمر، پدافند غیر عامل استانداری، حوادث و فوریت‌های پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، سپاه امیرالمؤمنین، آب و فاضلاب استان، و آب منطقه‌ای در محل شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.
 
قبل از اجرای مانور؛ توسط نیروهای امدادی هلال احمر آموزش‌های مرتبط با پناه‌گیری صحیح در محیط مسقف و شیوه‌های صحیح خروج از ساختمان به پرسنل شرکت برق نیز داده شد.
 
در این مانور ابتدا به مدت ۱۵ ثانیه آژیر وقوع زلزله به منزله پناه گیری در محیط ایمن به صدا در آمد و سپس با آژیر دوم می‌بایست افرادی که در ساختمان پناه گرفته‌ بودند، از نزدیکترین خروجی‌ها و بدون استفاده از آسانسور از ساختمان خارج شوند.

امدادگران هلال احمر سریعاً به محیط وارد شده و عملیات جستجو مصدومین و فوت شدگان را آغاز می‌کنند. 
 
همچنین تیم آنست (سگ زنده‌یاب) نیز در این شرایط کمک کار بسیار خوبی برای جستجو کردن مصدومین و افراد گرفتار شده زیر آوار بود.
 
 کارشناس پدافند غیرعامل استانداری ایلام از مزیت‌های برگزاری مانور را آمادگی بیشتر در مواجهه با سوانح و تهدیدات عنوان و اظهار کرد: آموزش‌های این چنینی  یکی از راههای پیشگیری از بروز یا حداقل کم کردن خسارات است.

حسین همتی در ادامه به توانمندی های مرکز دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: در تابستانی که پشت سر گذاشته شد به دلیل کمبود تولید و قطعی‌های مکرر، این شرکت با فشارهای مضاعفی روبرو بود که جا دارد خداقوت از حیث صبوری، پاسخگویی و تلاش شبانه روزی از آنها گفت.
 
وی به اهمیت پدافندغیرعامل و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر فلسفه پدافندغیرعامل و نقطه قوت آن که مسیر پیشگیرانه دارد نه درمان، گفت: پدافندغیرعامل به معنای داشتن آمادگی نیروهای عملیاتی در برخورد با حوادث است و در حال حاضر شرکت برق در این مانور آموزش‌های لازم را برای به حداقل رساندن خسارت‌های جانی دیده است.

صنعت برق ماهیتی بحران محور دارد 

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توزیع  نیز  گفت: صنعت برق ماهیتی بحران محور دارد و با تلاش و اهمیت موضوع در شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام؛ خوشبختانه برای مدیریت بحران و مواجهه با بحران های احتمالی، آمادگی کامل دارد و از ضروری ترین موضوعات پدافند غیرعامل شامل تسهیل‌ مدیریت بحران وتداوم فعالیتهای ضروری را سرلوحه خود قرار داده است. 
 
خالد جلیلیان با بیان اینکه کشور ما جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان است و مدیریت کردن در زمان وقوع بحران را باید بیش از پیش جدی‌ گرفت، ادامه داد: این شرکت تجهیزات لجستیکی در قالب انبار مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را جهت مقابله با بحران دارد و همچنین در بخش پدافندغیرعامل و در مقابله با حوادث غیرمترقبه و حتی دشمن‌ساز آمادگی کامل را دارد.
 
در پایان برنامه با استقرار چادرهای هلال احمر، نیروهای شرکت توزیع و مدعوین با آموزش‌های کمک‌های اولیه و CPR آشنا شدند.
 
گفتنی است این مانور اولین مانور بزرگ شرکت توزیع برق استان ایلام در حوزه پدافند غیرعامل و هجدهمین مانور سراسری همزمان با سایر شرکت‌های توزیع برق در کشور بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها