مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی ۲۲۵۲ واحد نهضت ملی مسکن

علیرضا برازجانی -روزنامه نگار

کلاف سردرگم پیاده راه سازی

پیاده راه سازی مدتهاست که در میان انبوه مشکلات شهری بوشهر از یاد رفته است و داستان نا تمامی از مشکلات هستند که گریبان مردم کوچه و خیابان را می گیرند.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۷۹

 پیاده راه سازی مدتهاست که در میان انبوه مشکلات شهری بوشهر از یاد رفته است و داستان نا تمامی از مشکلات هستند که گریبان مردم کوچه و خیابان را می گیرند.

در مرکز استان تقریبا می توان از نوارساحلی که به طول15کیلومتر مناسب سازی شده است به عنوان تنها پیاده راه این شهر نام برد که در چند دهه اخیر بار نبود پیاده راه مناسب را بر دوش گرفته است .طرح هایی پیاده راه سازی در میان انبوه مشکلات ریز و درشت مدیریت شهری یا به مرحله اجرا درنیامده است و یا به دلایلی همچون مواقع قانونی نیمه تمام رها شده است مانند پیاده راه سازی خیابان آزادگان(خیابان فنس) که علی رغم اتمام مراحل عمرانی به دلیل تعارض با یکی از مراکز نظامی شهروندان بوشهری از مواهب استفاده از آن بی بهره هستند.

سطوح ناصاف، عرض کم، سد شدن معابر توسط مصالح ساختمانی و اجناس مغازه ها و … از مشکلاتی است که عابران پیاده در شهر بوشهر، هر روز با آن روبرو می شوند،پیاده روها در شهر بوشهر استانداردهای لازم را ندارند و فضای پیش بینی شده برای عبور با حجم تردد آنان متناسب نیست، عدم احداث پیادرو استاندارد و مناسب، چیدمان غیر اصولی صندوق های پست، سطل های زباله، حتی دپوی مصالح ساختمانی در مسیر پیاده روها، موانع متعددی را بوجود آورده و رفت و آمد عابران را مختل کرده است، نور و روشنایی شبانه اکثر پیاده روها شهر بوشهر متعادل نیست.

از دیگر مشکلات عابرین پیاده در بوشهر، با وجود فضای کم و غیر استاندارد پیاده روها، استفاده از پیاده رو توسط مغازه داران و همچنین استفاده نابجا برای پارک موتور سیکلت و در برخی موارد حتی پارک ماشین است که به کاهش ظرفیت پیاده روها منجر شده است، گاهی مشاهده می شود  برخی از  مغازه داران در شهر بوشهر فضای پیاده رو و جلوی مغازه خود را ملک اختصاصی می پندارند. در تعدادی از پیاده روها هم حفاری که مدتها قبل شروع می شود، ادامه دارد و این در حالی ست که مردم همچنان منتظر مرمت این حفاری ها هستند .

به طور کل این روزها نمی‌توان پیاده رویی را در شهر بوشهر پیدا کرد که بتوان ۱۵دقیقه بدون وجود مانع، پله و … در آن پیاده روی کرد. زیرا که نگاه در شهرها از ابتدا انسان محور نیست و توسط متخصصین شهرسازی، طراحی شهری و  مدیریت شهری مدیریت نمی شود.

این معضلات باعث شده شهر بوشهر از نظر شهرسازی به صورت شهری بدقواره ای مبدل شده که هیچ فرمولی بر آن حاکم نیست و جایگاه انسان در شهر بوشهر مشخص نشده باشد.

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها