مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در استان قزوین حدود ۴۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: در استان قزوین حدود ۴۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۴۳

به گزارذش جام جم آنلاین قزوین:بهرامی مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: در استان قزوین حدود ۴۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این تعداد، ۳۷۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده و از خدمات بیمه بهره‌مند شده اند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت از چند صندوق بیمه‌ای شامل بیمه کارمندان، روستائیان، همگانی در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت و سایر اقشار مانند بهزیستی، ایثارگران و اتباع خارجی تشکیل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: بیمه سلامت شامل بیمه درمان است و فقط حق بیمه درمان از کارمند دریافت می‌شود و حق بیمه بازنشستگی هم به صندوق بازنشستگی کل کشور اختصاص دارد.

وی افزود: هر کسی که در کشور بیمه درمان و توانایی مالی ندارد، می‌تواند به صورت رایگان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده کند.

بهرامی تصریح کرد: دفترچه‌های رایگان طبق قانون، باید نظام ارجاع را رعایت کنند و دارندگان دفترچه‌های بیمه سلامت در صورت مراجعه به مراکز دولتی از خدمات درمان رایگان می‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: تمامی پزشکان فعال و دارای مطب در استان قزوین به اداره کل بیمه سلامت مراجعه کنند تا پس از انعقاد قرارداد، ۱۰۵ هزار نفر از بیمه شدگان شهری بیمه سلامت بتوانند از خدمات مطب‌ها و مراکز درمان بخش خصوصی استفاده کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تأکید کرد: همزمان با شیوع کرونا، بیمه سلامت رایگان به افرادی که توانایی مالی ندارند، اختصاص یافت و آن دسته از مبتلایان از خدمات بیمه سلامت چه در بیمارستان‌های دولتی و چه خصوصی بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی بر عهده بیمه سلامت است و تا به امروز، ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود بیماران کرونایی در استان قزوین پرداخت شده است.

بهرامی با بیان اینکه برای صدور دفترچه‌های کاغذی تا ۵ سال پیش بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی سالیانه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کردند، گفت: در حال حاضر نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کل کشور اجرا شده است و همه پزشکان کشور به این شبکه وصل شده اند.

وی افزود: از آبان یا آذرماه، اگر خدمات درمان و یا نسخه نویسی به صورت الکترونیکی توسط پزشکان انجام نشود، بیمه‌های پایه و تکمیلی حق پرداخت وجه بیمه را برای بیمه شدگان ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد نسخه‌های درمانی و ۱۰۰ درصد فرایند بستری و درمان در استان قزوین، الکترونیکی است و هزینه‌های بستری و درمان، روزانه از طرف بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۹۲۶ بیمار خاص در استان قزوین شناسایی شده اند که بیمه و دارو‌های آن‌ها صد در صد رایگان است.

به گفته بهرامی، بیماران صعب العلاج و سرطانی شامل بیمه و داروی رایگان نمی‌شوند و باید فرانشیز دریافت دارو و خدمات درمانی را پرداخت کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان از پزشکان متخصص خواست اگر دارویی در کشور وجود ندارد، برای بیمار تجویز نکنند و یا مشابه ایرانی آن را تجویز کنند که بیماران بتوانند از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند.

وی افزود: ماما‌ها می‌توانند ۳۵ قلم دارو و خدمات تجویز کنند و این تجویز‌ها زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

بهرامی خاطرنشان کرد: معاینه، ویزیت، جرم گیری و ترمیم دندان جزو تعهدات بیمه سلامت است و کسانی که از خدمات مراکز دولتی استفاده می‌کنند، فقط ۳۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها