رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته که در سال‌های گذشته اسرائیل کنگره آمریکا را کنترل می‌کرده در حالی که الان اینطور نیست.
کد خبر: ۱۳۴۵۲۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته بین ۱۰ تا ۱۵ سال پیش رژیم اسرائیل کنگره آمریکا را کنترل می‌کرد در حالی که الان چنین نیست.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا این اظهارات را برای سرزنش کردن حضور چند نماینده دموکرات در کنگره که گاهاً انتقادات نرمی از رژیم صهیونیستی به زبان می‌آورند مطرح کرده است.

«الکساندریا اکازیو کوتز»، نماینده نیویورک، «رشیده طالب»»، نماینده میشیگان، «ایلهان عمر»، نماینده مینه‌سوتا و «آیانا پرسلی»، چهار قانونگذار دموکرات هستند که ترامپ بار‌ها از آن‌ها انتقاد کرده و آن‌ها را به نفرت از اسرائیل متهم کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای روز دوشنبه گفت: «بزرگترین تغییری که من در کنگره شاهد آن بودم این بود که اسرائیل به معنای واقعی کلمه، مالک کنگره بود. این را می‌شد ۱۰ تا ۱۵ سال پیش فهمید.»

او اضافه کرد: «اما الان برعکس شده. الان آنجا الکساندریا اکازیو کوتز و ایلهان عمر هستند. این آدم‌ها از اسرائیل بدشان می‌آید- و خیلی شدید هم بدشان می‌آید. حالا این‌ها دارند کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر نفوذی در کنگره ندارد.»

وی اضافه کرد: «منظورم این است که واقعاً حیرت‌آور است. من هیچ‌وقت ندیده‌ام تغییری به این بزرگی اتفاق بیفتد. اسرائیل قبلاْ این همه قدرت در کنگره داشت که حقش هم بود، ولی الان چنین قدرتی ندارد. باورنکردنی است.»

دونالد ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید حمایت‌های بی‌حدوحصری از رژیم صهیونیستی کرد. او حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کرد و با توصیه نتانیاهو از توافق هسته‌ای برجام خارج شد.

اقداماتی که البته ترامپ انجام داد تفاوتی با سیاست‌هایی که روسای جمهور سابق آمریکا در قبال رژیم صهیونیستی در پیش گرفته بودند نداشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها