همزمان با هفته پدافند غیرعامل:

آمادگی مولدهای اضطراری زنجان ارزیابی شد

دهمین رزمایش سراسری قطع برق وارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری کشور همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل در استان زنجان برگزارشد.
دهمین رزمایش سراسری قطع برق وارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری کشور همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل در استان زنجان برگزارشد.
کد خبر: ۱۳۴۵۰۳۶

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ همزمان با آغاز هفته پدافند غیرعامل و برگزاری دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به‌کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حساس و حیاتی، نیروهای عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با قطع برق دستگاه‌های اجرایی پراهمیت شهر زنجان، آمادگی این مراکز را برای مقابله با شرایط اضطراری، مورد ارزیابی قرار دادند.

در این رزمایش که به صورت وبینار برگزار شد، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‎که هدف از پدافندغیرعامل حفظ آرامش، پایداری و قدرت برای کشور و مردم است افزود: توجه به زیرساخت‌های کشور که با رفاه و امنیت مردم ارتباط دارد را مردم کاملا احساس و درک می کنند و هدف از برگزاری این رزمایش کسب آمادگی بیشتر و درس گرفتن از حادثه ها و عبور از بحران‌هاست.

سردار جلالی افزود: با وجود ۲۰ درصد مصرف بیش از الگوی صحیح مصرف انرژی برق در کشور برای تامین برق هیچ مشکلی وجود ندارد طبیعتا چون افزایش تولید زمان‌بر است و تولید آن حداقل دو سال به طول می‌انجامد تا بتوانیم میزان کسری کشور را تامین کنیم بنابراین بارعایت الگوی مصرف می‌توانیم نیازهای معتدل و منطقی کشور را پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در شرایط کمبود برق اولویت نخست تامین برق شهروندان و صنعت است گفت: در این حوزه با ورود استخراج کنندگان رمزازر تا حدودی در تامین برق مشترکان با مشکل مواجه هستیم و باید استخراج‌کنندگان رمزارزها با نرخ خاص فعالیت‌های خود هزینه برق مصرفی را پرداخت کنند و نباید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند از برق خانگی برای مصرف یک کار اقتصادی استفاده می‌شود.

 
رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور استفاده از مولدهای اضطراری در مراکز و زیرساخت‌های حساس، حیاتی و مهم را یک رویکرد مهم دانست و افزود: باید بدنبال این باشیم که این دستگاه‌ها به یک سطح الزام کفایت در تولید برق برسند که این از طریق ابزارهای نظارتی و قانونی باید انجام شود.

پیام جوادی، معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان پیرامون برگزاری رزمایش سراسری قطع برق وارزیابی آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری گفت: بر اساس اعلام مرکز فرماندهی این رزمایش، برق مراکز مهم، قطع و میزان آمادگی دستگاه‌های موردنظر در مواقع بحران و قطع برق، برای بهره‌گیری سریع از دیزل ژنراتور ارزیابی شد.

جوادی افزود: در این رزمایش برق 9 مرکز حساس شهر زنجان شامل: استانداری، فرمانداری زنجان، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت برق منطقه‌ای، شهرداری زنجان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه آهن زنجان، شرکت آب و فاضلاب استان زنجان و شرکت مخابرات قطع و مولدهای اضطراری مستقر در این دستگاه‌ها مورد آزمون قرار گرفت.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها