آغاز برداشت زعفران از ۶ هزار کشتزار تایباد

برداشت زعفران از ۶ هزار و ۲۵۲ هکتار از کشتزار‌های این محصول آغاز شد.
برداشت زعفران از ۶ هزار و ۲۵۲ هکتار از کشتزار‌های این محصول آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۴۴۸۵۹
 به گزارش جام جم آنلاین خرسان رضوی ،مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سطح کشت زعفران در تایباد طی سال زارعی کنونی نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته است. 
 جواد اعتضادی افزود: کشت زعفران در تایباد به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۱۳۰ نفر - روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.
 
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: عملکرد گل تَر زعفران در کشتزار‌های تایباد طی سال زراعی کنونی به ۴۸۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد و پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۱۵ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شود و این در حالی است که سال زراعی گذشته افزون بر ۳۲ تن زعفران خشک در این منطقه تولید و روانه بازار‌های مصرف سراسر کشور شد.
وی از توزیع ۵۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: برداشت این محصول همه ساله از اواخر مهر آغاز و تا اواسط آذر  ادامه می‌یابد.
مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: همچنین در سال زراعی کنونی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های این محصول در شهرستان تایباد روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.
اعتضادی با بیان این که مناطق عمده کشت این محصول در اراضی کشاورزی دشت کرات و بخش میان ولایت است اعلام کرد: در حال حاضر یک واحد فرآوری این محصول در این شهرستان فعال است.
وی ادامه داد: شهرستان تایباد به لحاظ تولید زعفران، رتبه سوم استان خراسان رضوی را از آن خود کرده است.
 
۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد و سالانه ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در تایباد تولید می‌شود.
 

مرکز شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها