استاندارکرمان در یازدهمین نشست گفتمان برادری؛

در حوزه تقریب مذاهب،شخصیتی تاثیرگذارتر از مقام معظم رهبری نمی شناسیم

استاندار کرمان با اشاره به بیانات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی گفت:در میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام،شخصیتی را تقریبی‌تر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسیم که معتقدانه و با ادبیات وزین و تاکیدی، تولید واژگان مورد پذیرش و عامل به مباحث تقریب مذاهب اسلامی باشند.
استاندار کرمان با اشاره به بیانات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی گفت:در میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام،شخصیتی را تقریبی‌تر از مقام معظم رهبری نمی‌شناسیم که معتقدانه و با ادبیات وزین و تاکیدی، تولید واژگان مورد پذیرش و عامل به مباحث تقریب مذاهب اسلامی باشند.
کد خبر: ۱۳۴۴۵۷۲
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛علی زینی وند،در یازدهمین نشست گفتمان برادری با حصور جمعی از روحانیون وعلمای اهل تسنن وتشیع در شهرستان قلعه گنج افزود:جمهوری اسلامی ایران از لحظه شکل گیری تاکنون مورد هجمه ها و تهدیدات فراوانی قرار داشته و اگر در دل اسلام و وحدت مردم ریشه نداشت،با بسیاری از تهدیدات مواجه شد که حکومت را ساقط کند؛اما در دل این تهدیدات جمهوری اسلامی هر ساله قوی‌تر و مقتدرتر و موثرتر و با تاسیس و تبلیغ پایه‌های نظامات اسلامی منحصر به فرد،دوام آورد.

استاندار کرمان گفت:افتخار و آرمان جمهوری اسلامی این است که بیشترین هزینه مادی و معنوی را در بین سرزمین‌هایی داده است که بیشترین ساکنان آن برادران و خواهران اهل سنت هستند.

وی ادامه داد:نمونه حاضر این مسئله زندگی و اقدامات سردار شهید قاسم سلیمانی در مناطق سنی‌نشین داخلی و جبهه مقاومت و کشورهای جهان اسلام است که اگر آن اعتقادات راسخ به امت اسلامی و وحدت برادری مدنظر قرار نمی‌دادیم،درون کشور ممکن می‌شد بهتر و قوی تر از منافع خاص کشور و سرزمین ایران دفاع کرد.

زینی‌وند افزود:اما عمق استراتژی و حضورمان را به خارج از مرزها برده ایم که به میمنت حکومت مقتدر و توانمند، چتر امنیتمان بر بالای سر سرزمین‌های برادران و خواهران ایمانی بگسترانیم.

استاندار کرمان،عنایت رهبری به مهمانان کشور افغانستان و تحصیل فرزندان آنان اشاره داشت و گفت:در هیچ نظام سیاسی بین المللی سراغ ندارید که چنین مرزهای خود را به روی اتباع خارجی باز کندو همه این موارد از افکار و رفتار تقریبی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد:تفاوت در خدمت رسانی؛ظلم به جمهوری اسلامی است،ما تمام زیرساخت‌ها در منطقه اتصال مناطق سنی‌نشین استان از رمشک،رودبار جنوب،زهکلوت و ریگان را جزو اولویت‌های اساسی در تخصیص اعتبارات گذاشته‌ایم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیزدر این همایش گفت:مهمترین کلید واژه فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی،تمدن نوین اسلامی است که به عنوان عالی‌ترین آرمان در جامعه اسلامی باید به آن نگاه کرد.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری افزود:نظریه تمدن نوین اسلامی به غیر از همکاری سرزمین‌ها و امت شیعه و سنی و طوایف محقق نمی شود.

وی افزود:تمدن نوین اسلامی مفهمومی است که دو مفهوم امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی را در خود دارد و برای شکل‌گیری آن لازم هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از گسترش و ترویج دیدگاه جمهوری اسلامی و مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی سخن گفت و ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورهای اسلامی،آرمان است،هر چند مشکلاتی نیز وجود دارد،اما آرمان کشورهای اسلامی است که چگونه آمریکا بر آنها سلطه نداشته باشد.

حجت الاسلام شهریاری،ابراز داشت:مقابله با دشمن به دشمن‌شناسی، ترویج روحیه استکبارستیزی،مرزبندی با جهان استکبار و شرکت در جنگ نرم نیاز دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان هم در این آیین گفت:مردم،ملت،قبیله،ایل و طایفه عناوینی هستند که بشر به آنها هویت داد تا زیر یک بیرق واحد جمع شوند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود:اما اسلام چون بالاترین و برترین دین است،عنوان امت را خلق کرد که متفاوت از دیگر عناوین بوده و مرز آن عقیده و فکر و اندیشه است و نژاد،زبان، جغرافیا را رسمیت نمی‌شناسد.

وی تاکید کرد:امت یعنی مردمی که در عقیده و فکر همراه و هم جهت هستند و محوریت آن مهمترین و بزرگترین و بالاترین محور نظام هستی' توحید' است.

امام جمعه کرمان گفت:عقیده امت اسلامی حول توحید،نبوت و معاد است و لذا امت اسلامی یعنی انسانهایی که قصد واحد دارند. 

حجت الاسلام علیدادی افزود:امت اسلامی افراط وتفریطی نیست و وحدت مشخصه آنهاست.
 
درادامه این آئین حجت‌الاسلام سیفائی،مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز بیان کرد:تا رسیدن به وضعیت مطلوب مدنظر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقریب مذاهب و وحدت برادری فاصله داریم.

وی افزود:برای آنچه که رهبری فرمودند که وحدت شاهراه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است،به افق‌های بالا و هم افزایی واقعی و صادقانه نیاز داریم.

وی ادامه داد:هفته وحدت زمانی است که بیاندیشیم چگونه طی سال ما هم افزایی وحدت اسلامی باشد،تلاش صادقانه و با عدم ترس از هزینه دادن نیاز داریم.

وی گفت:وحدت مورد تاکید رهبری یک امر است و نباید فقط اخلاقی به آن نگاه کنیم.

گفتنی است ۵ کارگروه تخصصی و علمی پیرامون وحدت شیعه و سنی، تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد اهل سنت،گروه‌های تکفیری و سلفی‌،رسانه‌های فعال اهل سنت و مباحث مرتبط با سرزمین اشغالی فلسطین با حضور علمای اهل شیعه و سنی در جریان دو روز همایش گفتمان برادری برگزار شده است.

یازدهمین گفتمان برادری به همت دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در استان و اداره کل اطلاعات استان کرمان طی روزهای پنجم و ششم آبان ماه و به میزبانی شهرستان قلعه‌گنج برگزار گردید.

بررسی راه‌های تقویت اتحاد وهمبستگی مذاهب،راه‌های تقویت جبهه مسلمانان برای مقابله با استکبار و دشمنان اسلام و نقش علما و سران طوایف در توسعه و اعتلای امور از جمله محورهای این همایش است و کارگاه‌های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی در نظر گرفته شده است.

در پایان بیانیه نهایی همایش قرائت و ضمن تاکید بر حفظ وحدت امت اسلامی،برگزاری چنین نشست‌های در راستای تبیین و گسترش تقریب مذاهب مورد تاکید قرار گرفت. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها