دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از پلمپ 30 واحد صنفی متخلف در شهرستان زاهدان خبر داد .
کد خبر: ۱۳۴۴۳۵۱

ابوالفضل احمدزاده در گفت‌وگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: طی 3 ماه گذشته ماموریت اصلی دادیاری حقوق عامه با دستور ویژه دادستان زاهدان در حوزه حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان قرار گرفت که در این مدت بازدیدهای شبانه روزی و متمرکز متعددی از صنوف متخلف صورت گرفت و تذکرات لازم نیز داده شد.

 

وی افزود: در راستای تحقق این مهم گشت های مشترکی با مدیریت دادستانی و حضور نمایندگانی از سازمان صمت، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و دامپزشکی و... تشکیل شد که نظارت های تخصصی را در دستور کار قرار دادند.

 

وی ادامه داد: در سلسله بازدیدهای انجام شده کلیه جوانب از جمله رعایت بهداشت، سلامت غذایی و حتی حفظ شئونات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت که برخی از این واحدها در ابتدا تذکر گرفتند اما برخی دیگر که پیشتر نیز به آنها هشدار داده شده بود با تشکیل پرونده تخلفاتی به مرجع قضایی معرفی شدند که به اتحادیه های مربوطه نیز تذکر داده شد.

 

به گفته احمدزاده؛ در این راستا 30 واحد صنفی متخلف شامل قلیان سراها که بعضاً نسبت به عرضه موادمخدر صنعتی اقدام می کردند، اغذیه و بستنی فروشی ها و... که قبلاً نیز به آنها هشدار داده شده بود به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ شد که با توجه به وجود سابقه تخلفاتی در پرونده آنها، مدت زمان تعطیلی و نوع جرائم آنها نیز تشدید یافت که این افراد به منظور بازگشایی مجدد نیز مکلف به امضاء تعهدنامه در دفاتر اسناد رسمی و قبول مفاد 12 گانه تنظیمی از سوی دادیاری حقوق عامه شدند.

 

وی در پایان تاکید کرد: امنیت غذایی و سلامت شهروندان در اولویت برنامه های حقوق عامه است که هرگز با متخلفان این حوزه مسامحه و مماشات نخواهیم داشت و از شهروندان نیز در خواست می شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به این دادیاری اعلام کنند.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها