یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد تنها بخش اندکی از دارایی جمعی از ثروتمندترین افراد جهان قادر به رفع معضلات فقر در دنیا است؛ بویژه آنکه ۲ درصد از ثروت یک آمریکایی برای رفع مشکل گرسنگی در جهان کافی است.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «دیوید بیزلی» (David Beasley) مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل دراین زمینه با اشاره بخصوص به «جف بزوس» و «الون ماسک» دو مولتی میلیاردر آمریکایی گفت که تنها دو درصد از ثروت الون ماسک قادر است تا مشکل گرسنگی در جهان را رفع کند.

مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل درباره این هشدار به شبکه خبری سی ان ان گفت: میلیاردر‌ها باید دست به کار شوند، برای کمک به ۴۲ میلیون نفر از مردم جهان که حقیقتا چنانچه به فریاد آن‌ها نرسیم از گرسنگی خواهند مرد، تنها به شش میلیارد دلار پول نیاز است.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: ثروت الون ماسک مدیر شرکت «تسلا» بنابر اعلام بلومبرگ، ۲۸۹ میلیارد دلار است و با این حساب مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از این میلیاردر آمریکایی می‌خواهد که تنها ۲ درصد از ثروتش را دراین زمینه اهدا کند.


بحران‌های جهانی سبب ساز قحطی و گرسنگی

سی ان ان درادامه گزارش نوشت: مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد گفت که «توفان» برخاسته از چندین بحران جهانی، نظیر تغییرات آب وهوایی و شیوع بیماری کووید-۱۹، بسیاری از کشور‌ها را با بحران قحطی و گرسنگی مواجه ساخته است.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: بنابر گزارش برنامه جهانی غذا سازمان ملل که روز دوشنبه گذشته (۳ آبان) انتشار یافت، نیمی از جمعیت افغانستان، حدود ۲۰ میلیون نفر، با بحران گرسنگی حاد مواجه اند؛ این گزارش همچنین نتیجه گیری می‌کند بیکاری و بحران اقتصادی، این کشور را در لبه یک بحران انسانی قرار داده و جان سه میلیون و ۲۰۰هزار کودک زیر پنج سال را در افغانستان با خطر مواجه ساخته است.


افزایش دارایی میلیاردر‌های آمریکایی در دوران کرونا

این رسانه تصویری آمریکایی افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا دارایی میلیاردر‌های آمریکایی افزایش یافت بطوریکه بنابر اعلام موسسه مطالعات در امور عدالت مالیاتی آمریکا، درماه اکتبر مجموع ثروت آن‌ها به پنج تریلیون و ۴۰ میلیارد دلار رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها