برخی از نظامیان و پیمانکاران ارتش آمریکا درمورد اجبار و الزام واکسیناسیون کرونای دولت بایدن با تنظیم شکایتی، به آن اعتراض و آن را به چالش کشیدند.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۷۹
به گزارش جام جم آنلاین ، نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز با انتشار این خبر نوشت: برخی از نظامیان، کارکنان و پیمانکاران دولتی ارتش آمریکا با تهیه «شکایتی جمعی» علیه دستور العمل واکسیناسیون کووید۱۹ «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا، نسبت به اینکه دراین مورد برخی ملاحظات ازجمله معذورات دینی و مذهبی آن‌ها مورد احترام و مدنظر قرار نگرفته، به چالش کشیدند.

این نشریه آمریکایی نوشت: این جمع از نظامیان آمریکایی که درمیان آن‌ها از نیرو‌های دریایی و تفنگداران این نیرو نیز هستند، دستور العمل دولت بایدن را نادیده گرفتن حقوق خود مطابق با قانون اساسی آمریکا دانسته، بویژه درباره نادیده انگاشتن متمم اول قانون اساسی آمریکا که در رابطه با حمایت از آزادی مذاهب می‌باشد را به چالش کشیدند.

واشنگتن تایمز افزود: این پرونده به قاضی «استیون دی. مریدی» (Steven D. Merryday)، منصوب دولت بوش، در دادگاه ناحیه ایالت فلوریدا ارائه شد.

واشنگتن تایمز نوشت: بنابر حکم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، نیروی دریایی و دیگر اعضای مرتبط به این نیرو باید تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی (هفتم آذرماه) در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده و ارتش و اعضای نیروی هوایی آمریکا نیز باید تا ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) و اعضای گارد ساحلی و کارکنان دولت فدرال آمریکا نیز تا ۲۲ ماه نوامبر (اول آذر) فرصت زدن واکسن کرونا را دارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۴۶ میلیون و ۴۹۰ هزار نفر گذشت که از این تعداد نیز ۷۵۹ هزار نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ جان باخته اند، این کشور همچنان کانون شماره یک انتقال این ویروس در جهان به شمار می‌رود.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها