در تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های فوتبال باشگاهی، پرسپولیس همچنان رتبه نخست باشگاه‌های ایران را در اختیار دارد و استقلال به رتبه سوم سقوط کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۴۲۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، براساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۴ آبان) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۱۹ امتیاز و یک پله صعود نسبت به رده بندی پیشین در رتبه سوم قاره کهن ایستاده است.

تیم یحیی گل محمدی در سطح جهانی نیز در مقایسه با رده بندی قبلی ۲ پله صعود کرده و در رتبه ۹۷ جهان قرار گرفته است.

تیم فوتبال سپاهان با ۱۵۲۸ امتیاز پس از ماه‌ها سرانجام از استقلال تهران پیشی گرفت و با یک پله صعود نسبت به رده بندی قبلی، بالاتر از استقلال دومین تیم برتر فوتبال ایران شد.

همچنین این تیم با یک پله صعود نسبت به رده بندی قبلی به رتبه ۱۳ آسیا رسید. طلایی پوشان اصفهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۱۸ پله صعود در رتبه ۲۳۲ قرار گرفته اند.

تیم فوتبال استقلال تهران با ۱۵۲۷ امتیاز و با یک پله سقوط نسبت به رده بندی چند ماه اخیر در رتبه سوم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارد.

تیم فرهاد مجیدی در قاره آسیا با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه چهاردهم و در سطح جهانی با ۲ پله سقوط نسبت به هفته قبل در رده ۲۳۴ جای گرفته است.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، شهر خودرو و گل گهر سیرجان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم فوتبال ایران جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه ۲ تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم کاوازاکی فرونتاله ژاپن با ۱۷۰۲ امتیاز همچنان صدرنشین است. پس از این تیم، الهلال عربستان سعودی با ۱۶۷۹ امتیاز در رتبه دوم جای دارد.

پس از نماینده کشورمان، اولسان هیوندای کره جنوبی با ۱۶۱۰ امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرده است و تیم چونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۰۹ امتیاز در رتبه پنجم قاره کهن قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه تیم اول جدول تغییری نداشته و بایرن مونیخ با ۲۰۹۱ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است.

پس از سرخپوشان آلمانی، تیم لیورپول انگلیس با ۲۰۰۱ امتیاز با یک پله صعود در رتبه دوم جای گرفته است.

منچسترسیتی با ۱۹۹۹ امتیاز و یک پله سقوط در رتبه سوم ایستاده و رئال مادرید هم با ۱۹۵۵ به رتبه چهارم برترین تیم‌های باشگاهی جهان صعود کرده است. چلسی با ۱۹۴۸ امتیاز و یک پله سقوط در پنجم قرار گرفته است.

نکته جالب توجه در این رده بندی سقوط منچستریونایتد به رتبه ۲۰ و باقی ماندن بارسا در رتبه ۱۷ جهان است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

بایرن مونیخ
لیورپول
منچسترسیتی
رئال مادرید
چلسی
آژاکس
اینتر میلان
پاری سن ژرمن
ناپولی
یوونتوس

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها