علیرضا رشیدیان درباره نرم افزار‌های جدید دفاتر زیارتی برای ساماندهی و اعزام زائران صحبت‌هایی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۳۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درخصوص از سرگیری سفر‌های زیارتی به عتبات اظهار کرد: طی سفری که آقای الکاظمی به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با رئیس جمهور داشتند و بر اساس توافقی که بین دو کشور صورت گرفت، از روز جاری، اعزام زائرین بدون نیاز به ویزا، از طریق هوایی برای ایرانی‌ها و عراقی‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: لغو روادید فقط برای سفر‌های هوایی است و شامل سفر‌های زمینی نمی‌شود. هموطنان از حضور در مرز‌ها خودداری کنند. متقاضیان برای انجام کار‌ها باید از طریق دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت اقدام کنند و تا امروز بعد از ظهر سامانه‌ای که برای این منظور لازم است را اعلام خواهیم کرد که از طریق ۲۵۰۰ دفاتر زیارتی سطح کشور، بحث ثبت نام قطعی و اعزام زائرین به فضل الهی انجام خواهد شد.

رشیدیان گفت: ما در سال گذشته کار مفصلی را با وزرات بهداشت و هلال احمر انجام دادیم. برای ساماندهی اعزام، اسکان، حمل و نقل، تجهیزات و حتی زیارت، دستورالعمل‌هایی برای حفظ امنیت سلامتی زائرین تهیه شده که بر اساس این دستورالعمل‌ها زائرین اعزام خواهند شد. با توجه به اعلام لغو روادید از دیروز، ما اقدامات لازم برای آماده سازی هتل‌ها، حمل و نقل، تجهیزات و هماهنگی‌های لازم برای بیمه، خدمات بهداشتی، درمانی و پیگیری شرکت‌های هواپیمایی را شروع کردیم.

وی ادامه داد: مدت اقامت حداکثر یک ماه است و توصیه ما این است که به تبلیغات فضای مجازی اعتماد نکنید و برای ثبت نام به دفاتر زیارتی معتبر مراجعه شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها