فایننشال تایمز گزارش داد، اتحادیه اروپا قصد دارد ظرف یک ماه آینده نمایندگی دیپلماتیک خود را در افغانستان بازگشایی کند، زیرا این اتحادیه به دنبال تعمیق تعامل محدود خود با طالبان است.
کد خبر: ۱۳۴۳۹۳۳
به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه فایننشال تایمز روز دوشنبه نوشت سرویس اقدام خارجی اروپا، بازوی دیپلماتیک و امنیتی اتحادیه اروپا قصد دارد دفتر نمایندگی خود را در کابل بازگشایی کند تا مقامات در آن مستقر شوند و دیپلمات‌های کشور‌های عضو نیز از آن استفاده کنند.

براساس این گزارش، این اقدام به این معنی است که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا حدود ۱۲ هفته پس از فرار به کابل باز می‌گردند، زیرا بروکسل به دنبال هماهنگی برای کمک رسانی و ادامه تخلیه شهروندان افغان است.

تلاش اروپایی‌ها برای بازگشت به کابل در حالی است که قدرت‌های جهانی در صدد دست یابی به نحوه برخورد با رهبران جدید افغانستان هستند. بروکسل اعلام کرده است که تعامل با دولت (طالبان) را دنبال می‌کند، اما آنان به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

اتحادیه اروپا بر این باور است که برای حمایت از حقوق بشر، حفظ پایبندی طالبان به تعهد خود مبنی بر جلوگیری از تبدیل شدن مجدد افغانستان به صادرکننده تروریسم و کمک به جلوگیری از بحران انسانی، به نقش رهبری طالبان در افغانستان نیاز دارد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه گذشته گفت: آینده افغانستان یک مساله کلیدی است و تاثیر مستقیمی بر امنیت اروپا دارد.

وی پس از پایان نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در اسلوونی اعلام کرد، در جلسه امروز درباره کنار آمدن با شرایط جدید و دولت افغانستان تحت سلطه طالبان بحث و تبادل نظر شد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها