معاون اول رئیس‌جمهوری سابق افغانستان:

افغانستان دو ماه پیش توسط پاکستان تصرف شد

معاون اول اشرف غنی رئیس‌جمهوری سابق افغانستان، پس از نزدیک به دو ماه غیبت، در یک رشته توییت مدعی شده است که پاکستان افغانستان را به تصرف خود درآورده است.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، امرالله صالح در توییتر خود نوشته است: پیامد دو ماه اشغال افغانستان توسط پاکستان، باعث شده تا تولید ناخالص ملی ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، سطح فقر به ۹۰ درصد برسد. زنان به نام دین در خانه‌ها حبس شوند، خدمات اجتماعی کاملا متوقف شود، فعالیت‌های رسانه‌ها، مطبوعات و آزادی بیان ممنوع شود . طبقه متوسط شهری از بین برود و بانک‌ها بسته شود.

او همچنین در توییترش نوشته است: مرکز دیپلماسی افغانستان به دوحه انتقال پیدا کرده است و تصمیم‌گیری‌ها در مورد افغانستان توسط خارجی‌ها در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی صورت می‌گیرد.

به نوشته او، «نهادهای غیر حکومتی نسبت به رژیم قدرت بیشتری دارند، برای کاهش شکایت‌ها صرف هفته ۱۴ کامیون گندم از مرز تجارتی تورخم وارد افغانستان می‌شود و شبکه حقانی تعداد زیادی تروریست را در دفترش آموزش داده است.»

او در آخرین توییتش نوشته است: «افغانستان بزرگ‌تر از آن است که توسط پاکستان بلعیده شود. زمان همه چیز را مشخص خواهد ساخت. مقاومت تنها گزینه برای حفظ کرامت و ختم تصرف افغانستان است.

او نوشته است: «به یاد داشته باشید که افغانستان یک بار دیگر مانند ققنوس قیام خواهد کرد.»

صدها کاربر توییتر این توییت‌ها را باز نشر کرده اند، اما اغلب کاربران، با دید انتقادی نسبت به توییت‌های معاون اول رئیس‌جمهوری گذشته افغانستان واکنش نشان داده‌اند .

بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند: «آنچه امروز در افغانستان شکل گرفته، نتیجه سیاست‌ها و حکومت‌داری غلط شماها است.

آنها امرالله صالح را به پیروی از یک چهره فاشیست و تک‌رو متهم کرده‌اند و نوشته‌اند که اشرف غنی توانست با استفاده از چهره هایی مانند امرالله صالح، شکاف های بزرگی را در میان جریان‌های سیاسی بیرون از دولت و همچنین اقوام مختلف افغانستان ایجاد کند.

با این حال، تعدادی از کاربران همچنان او را به خاطر رویکرد تندش در قبال پاکستان ستایش کرده‌اند.

برخی از آنها با بازنشر توییت‌های صالح نوشته‌اند که «هرچند رفتنت در کنار غنی بزرگ‌ترین باخت سیاسی‌ تو است، اما به دلیل مخالفت استوارت در مقابل طالبان و پاکستان، در خور تشویق و حمایت می‌باشی.»

امرالله صالح در آستانه سقوط کابل به دست طالبان گفته بود که نه تسلیم طالبان می‌شود و نه از افغانستان خارج خواهد شد.

پس از سقوط دولت اشرف غنی، او به پنجشیر و از آنجا به تاجیکستان رفت. پس از رسیدن صالح به تاجیکستان، دیگر خبری از وی نبود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها