نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌المللی:

خواست ایران برای دریافت ضمانت برجامی از آمریکا منطقی است

وزارت امور خارجه فرانسه خواهان آن شد که ایران به سرعت به مذاکرات بازگشته و فعالیت‌ های هسته‌ ای خود را محدود کند.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۴۶

به گزارش جام جم آنلاین، «آن کلر لوژاندر»، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه خواهان آن شد که ایران به سرعت به مذاکرات بازگشته و فعالیت‌ های هسته‌ ای خود را محدود کند.

این درخواست وزارت خارجه فرانسه همزمان با دیدار نمایندگان آمریکا و کشورهای اروپایی صورت گرفته است. «رابرت مالی»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در پاریس با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود دیدار کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این ارتباط اعلام کرد: ضروری و حیاتی است که ایران فعالیت‌هایی را که شدت بی سابقه‌ای داشته و توافق را نقض می‌کند، پایان داده و بلافاصله همکاری کامل را از سر گیرد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: شرکای آمریکایی و اروپایی آماده بازگشت فوری به مذاکرات با ایران هستند تا به سرعت توافق بازگشت ایران به تعهداتش و بازگشت آمریکا به برجام منعقد شود.

این ادعای وزارت خارجه فرانسه در حالی مطرح شده که کشورهای اروپایی به عنوان بخشی از اعضای برجام به تعهدات خود در قبال ایران پای بند نبوده‌اند.

پیشتر «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، در جریان دیدار با «جان آسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ ضمن تاکید بر سیاست خارجی متوازن و آمادگی دولت ایران برای ارتقای روابط با اتحادیه اروپا بر اساس احترام و منافع متقابل گفته بود: ایران برای سال‌ها به همه تعهداتش ذیل برجام عمل کرد، اما طرف‌های مقابل به طرق مختلف از عمل به تعهداتشان فاصله گرفته‌اند. آمریکا یک نقض دامنه دار و کامل داشته و تروئیکای اروپایی نیز دچار بی عملی و بی تفاوتی نسبت به تعهداتشان و همچنین منافع متعهد شده ایران ذیل برجام است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها