معاون اول رییس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا:

کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن کرونا و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۴۳۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه کمیته تخصصی کرونا که بعد از ظهر امروز چهارشنبه به ریاست وی برگزار شد، پس از استماع گزارشی از میزان واکسیناسیون دانش آموزان در کشور از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه قدردانی و تأکید کرد: باید با مشارکت جدی مدارس و دانشگاه‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه بازگشایی مراکز آموزشی در کشور فراهم شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به میزان بالای واکسیناسیون در کشور در هفته‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با سرعت گرفتن واردات واکسن و همچنین تولیدات داخلی، کمبود واکسن در کشور وجود ندارد.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان برخی از دستگاه‌های دولتی حضور داشتند دستگاه‌های مربوطه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور و اطلاع رسانی به مردم در راستای مقابله با بیماری کرونا ارائه کردند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه گزارشی از میزان واکسیناسیون در کشور به ویژه کسانی که دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: خوشبختانه تعداد افرادی که در روز‌های گذشته دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند روند صعودی داشته و امیدواریم با ادامه نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای طرح قرنطینه هوشمند و تکمیل روند واکسیناسیون به سطح بالایی از ایمنی در جامعه در برابر ویروس کرونا دست یابیم.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه گزارشی از مهمترین شبهات موجود در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی درباره بیماری کرونا در کشور ارائه داد.

در ادامه این نشست مقرر شد برنامه ریزی لازم برای رفع این شبهات در افکار عمومی با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مشارکت رسانه‌های همگانی صورت پذیرد.

در این جلسه همچنین گزارشی از دستورالعمل وظایف دستگاه‌ها در مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در خصوص الزامات و ضمانت اجرایی فعالیت‌های پنج گانه و ثبت در سامانه مدیریت هوشمند بیماری‌های همه گیر (سامانه امید) در ادارات، فعالیت‌های تجاری، بازرگانی و خدمات و اصناف، مراکز آموزشی و خوابگاه ها، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین تردد‌ها و حمل و نقل در سطح کشور ارائه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها