مدیرعامل برق لرستان از توزیع تعداد ۸۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کوچ رو استان تا پایان شهریور ۱۴۰۰ خبر داد .
کد خبر: ۱۳۴۳۳۰۹
به گزارش جام جم انلاین لرستان: فریدون خودنیا در این خصوص گفت: بمنظور کمک و رفاه حال عشایر استان تا پایان سال جاری تعداد ۱۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی ۱۰۰ وات در بین عشایر استان پخش خواهد شد.
 
وی افزود : عشایر همانند دیگر اقشار مردم حق استفاده از برق را دارند لذا با توجه به اینکه عشایر کوچ رو به دلیل ویژگی ییلاقی و قشلاقی کمتر از نعمت برق برخوردارند و از طرفی برق سانی به محل اتراق شامل هزینه های بسیار زیادی است یکی از بهترین راه های تامین برق این عزیزان استفاده از پنل های خورشیدی می باشد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با بیان اینکه از مجموع ۱۳۰۸ دستگاه پنل خورشیدی تا کنون ۸۰۰ دستگاه تحویل عشایر استان گردیده است، اظهار داشت : روند توزیع پنل های خورشیدی تا تامین کامل نیاز برقی عشایر با همکاری اداره کل امور عشایر استان ادامه دارد.
 
معاونت فنی و مهندسی شرکت توزیع  نیز در سخنانی در این خصوص گفت: در زمان تحویل این پنل ها آموزش های اولیه جهت نصب و حفاظت از آنها به عشایر داده شده است که بتوانند از این پنل ها استفاده بهتری نمایند
 
 مهندس مهدی حیدری زاد با اشاره به اینکه تنها ۱۰ درصد از هزینه این پنل ها توسط عشایر پرداخت می گردد تصریح کرد : از مزایای این پنل ها می توان به وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان اشاره نمود که باعث می شود مصرف کننده به راحتی از آنها استفاده نماید.
 
وی همچنین افزود : این پنل ها قابلیت روشن نمون 20 لامپ 5 وات را به صورت همزمان، شارژ چراغ قوه، شارژ گوشی تلفن همراه، روشن نمودن تلویزیون و رادیو را دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها