دهمین رزمایش سراسری قطع برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس،مهم و ضروری در ۱۲ مرکز استان لرستان و با رمز "یا امام رضا" برگزار شد
کد خبر: ۱۳۴۵۰۳۴
برگزاری دهمین رزمایش سراسری قطع‌برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای برق اضطراریبه گزارش جام جم انلاین لرستان:  دهمین رزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس،مهم و ضروری در قالب مانور پدافند غیر عامل با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران و اکیپ های شرکت توزیع برگزار شد.
 
مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل شرکت توزیع برق استان لرستان در این رزمایش گفت: ۱۷۸ مرکز حساس، مهم و ضروری در سطح استان وجود دارد که ۲۲ مرکز حساس، ۱۲۶ مرکز مهم و ۳۰ مرکز ضروری است.
 
وی ادامه داد:  مانور رزمایش آماده به کار مولدهای برق اضطراری مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور با شعار پدافند غیرعامل،ایران پایدار برگزار شد که در این رزمایش  ۱۲ سازمان که ۵ مرکز آن منتخب شرکت توانیر و ۷ مرکز منتخب شرکت توزیع برق استان شامل مراکز مهم، حیاتی و حساس و راهبردی می‌باشد که در این مانور دیزل های اضطراری مراکز بدون هماهنگی قطع و در نهایت ارزیابی مورد نیاز بر اساس چک لیست های مصوب استاندارد صورت و نتایج به وزارت نیرو، شرکت توانیر و استانداری ارسال خواهد شد.
 
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان لرستان بیان کرد :در این مانور در صورت مشکل ژنراتورهای مراکز پیگیر رفع مشکلات آن خواهیم بود.
 
مهندس خودنیا اظهار کرد: در طول سال به صورت ماهانه مراکز حساس را بازدید و ارزیابی خواهیم کرد که در سال گذشته ۱۷۸ مورد ارزیابی از دیزل ژنراتورهای حساس انجام شد که در سال جاری هم ۲۱۲ مورد تا به حال صورت گرفته و به صورت مستمر هم ایرادها رفع خواهند شد.
 
عبدالرضا حسینی مهر معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان لرستان در این مانور افزود: هدف از مانور پدافند غیر عامل این است که زمانی برق قطع شود مراکز حساس و ضروری در ارائه خدمات به مردم خللی ایجاد نشود که در این راستا بر اساس دستورالعمل های حوزه پدافند غیر عامل این مراکز حساس و ضروری موظف هستند در صورت قطعی برق برای خودشان مولد یا ژنراتورهای برق خریداری و آماده به کار باشد تا سریعا وارد مدار شوند و کمبود برق را جبران کنند.
 
وی ادامه داد: در این مانور همکاران با ورود به مراکز تعیین شده برق مراکز را قطع و  واکنش مولد آن مرکز را نسبت به قطع برق می‌سنجند که درصورت مشکل بتوانند آن را عیب یابی و رفع کنند.
 
این مسئول ادامه داد: علیرغم اینکه مراکز حساس موظف هستند تعمیر و سرویس مولد ها را انجام دهند، شرکت توزیع برق به صورت ماهانه این وظیفه را انجام میدهد که امروز خوشبختانه تمام مراکز مورد نظر با قطع برق مولد آنها وارد مدار شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها