یکی از تحلیلگران عراقی از بحران شدیدی که گروه تکفیری داعش از آن رنج می برد، خبر داد و به ضربات مهلک نیروهای عراقی به داعش اشاره کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، ماهر فرغلی از تحلیلگران امور امنیتی عراقی اعلام کرد: بازداشت سرکرده های داعشی به مثابه ضربه مهلک به داعش است.

وی افزود: داعش زیر ضربات مهلکی که نیروهای عراقی به آنها وارد کرده اند، از بحران شدید رنج می برد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: داعش علاوه بر اینکه با حملات نیروهای امنیتی روبرو است، در داخل نیز با مشکلاتی روبرو است و تروریست های تکفیری به جان هم افتاده اند.

فرغلی تاکید کرد: دولت مصطفی الکاظمی یکی از اولویت های خود را غلبه بر تروریسم گذاشته است و از همین رو است که شاهد به دام افتادن و کشته شدن سرکرده های داعشی تقریبا به شکل هفتگی هستیم.

وی گریزی هم به امنیت انتخابات عراق زد و اعلام کرد که ماموریت سخت و مهم به خوبی انجام شده است.

فرغلی تاکید کرد: ابو ابراهیم الهاشمی سرکرده جدید داعش به دنبال منحرف کردن توجهات از مرکز اصلی این گروه یعنی عراق و سوریه از طریق انجام عملیات با شاخه های خارجی است، مشابه آنچه در غرب آفریقا و آسیای مرکزی و افغانستان رخ می دهد.

گفتنی است که روز گذشته مصطفی الکاظمی اعلام کرد: بعد از گذشت بیش از پنج سال از جنایت انفجار الکراده که قلب عراقی‌ها را به درد آورد نیروهای قهرمان ما توانستند بعد از پیگیری‌های اطلاعاتی پیچیده در خارج از عراق غزوان الزوبعی ملقب به ابوعبیده بغداد مغز متفکر و عامل این جنایت و جنایات دیگر را بازداشت کنند.

انفجار الکراده در ژوئیه ۲۰۱۶ در چند نقطه از بغداد روی داد که منجر به کشته شدن بیش از ۳۲۴ تن و زخمی شدن ۲۵۰ تن دیگر شد.

یک کامیون حمل مواد منفجره در محله تجاری الکراده منفجر شد در حالیکه خانواده‌های بسیاری پس از افطار در ماه رمضان در بازار حضور داشتند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها