جهت آزادی مبلغان مذهبی آمریکایی؛

آدم ربایان در هائیتی ۱۷ میلیون دلار طلب کردند

آدم ربایان در هائیتی خواهان مبلغ ۱۷ میلیون دلار برای آزادی مبلغان مسیحی آمریکایی شدند.
کد خبر: ۱۳۴۳۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مقامات هائیتی اعلام کردند که آدم ربایانی که پیشتر ۱۷ مبلغ مسیحی آمریکایی و اعضای خانواده آن‌ها را در پایتخت این کشور ربوده بودند، درخواست مبلغ یک میلیون دلار در ازای آزادی هر یک از این افراد را نموده اند.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از ربوده شدن ۱۷ مبلغ مسیحی آمریکایی و خانواده‌های آن‌ها از سوی اعضای گروه‌های تبهکار در «پورتو پرنس» پایتخت هائیتی خبر داده بود.

این اتفاق روز شنبه و در حالی رخ داد که شهروندان آمریکایی با اتوبوس مشغول ترک یکی از مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست بودند.

سفارت آمریکا در هائیتی به گزارش نیویورک تایمز واکنشی نشان نداده، اما «جنیفر ویای» از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که این مسئله در دست بررسی است.

رسانه‌های خبری هائیتی اعلام کرده بودند که احتمال دارد باند بدنام ماووزو ۴۰۰ (۴۰۰ Mawozo) این مبلغان را ربوده باشد.

هائیتی فقیرترین کشور قاره آمریکا تلقی می‌شود و اوضاع اقتصادی آن از زمان ترور «جوونل مویس» رئیس جمهور این کشور در جولای ۲۰۲۱ و همچنین زلزله ماه آگوست که بیش از دو هزار کشته داشت؛ بیش از پیش وخیم شده است امری که به مهاجرت به سمت ایالات متحده دامن زده که البته با استقبال سرد دولت جو بایدن و تصمیم برای استرداد آن‌ها به کشور مبدأ مواجه شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها