استاندار تهران از تزریق دوز اول واکسن کرونا برای ۷۵ درصد شهروندان تهرانی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۳۰۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، محسن منصوری در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار شد و هدف از برگزاری این جلسه این بود که اولا به مردم اعلام کنیم که موضوع مقابله و مدیریت کروناویروس در صدر موضوعات مورد بررسی استانداری قرار دارد و دوم اینکه همه دستگاه‌ها با نهایت جدیت همه ظرفیت خود را برای مقابله با این بیماری به کار بگیرند.

استاندار تهران افزود:‌ گزارش دستگاه‌های مختلف نشان‌ می‌دهد حدود ۷۵ درصد از شهروندان استان تهران دُز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و قله واکسیناسیون در این استان ۸۵ درصد تعیین شده که امیدواریم با همکاری اصحاب رسانه و رسانه ملی با دعوت مردم و ترجیح آن‌ها برای تزریق واکسن به این قله دست پیدا کنیم تا درصد ایمنی در سطح استان افزایش پیدا کند.

وی در خصوص راهپیمایی ۱۳ آبان نیز گفت: به همان میزان که حوزه سلامت اهمیتش روشن است قطعا تقویت سلامت روحی و حوزه ایمان نیز باید مورد توجه قرار گیرد. البته خط قرمز ما سلامت خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ پاسداشت روز ۱۳ آبان طی مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد اما راهپیمایی در این روز ممنوع است و اگر قرار بر راهپیمایی است به صورت خودرویی انجام خواهد شد. قطعا اجتماعات در این روز باید به صورت طراحی شده و برنامه‌ریزی شده در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باشد. از سوی دیگر مقرر شد کمیته‌ای متشکل از معاونین سه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا برنامه‌ریزی‌ها برای این مراسم به صورت دقیق انجام شود.

منصوری درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: تصمیم ملی برای بازگشایی مدارس حرکت به سمت آموزش حضوری و بازگشایی مدارس است؛ اما شرط تحقق این موضوع رسیدن به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون است. به صورت متوسط ۷۰ درصد از دانش آموزان دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و تأکید بر تزریق دوز دوم در اسرع وقت نیز در میان همه مسئولان وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ سامانه و دفترچه سلامتی نیز مقرر شده که برای مدارس جهت تعیین ملزومات و ظرفیت‌های آن‌ها تهیه شود که این موضوع نیز توسط دستگاه‌های مربوطه به آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.

استاندار تهران تأکید کرد: بر اساس گزارشاتی که در جلسه ارائه شد مهم‌ترین نگرانی ما کاهش متوسط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که به حدود ۴۶ درصد رسیده است. این موضوع نگران‌کننده است. نباید تصور کنیم با کاهش آمارها موضوع ابتلا و خطر این بیماری رفع شده است. قطعا عادی انگاری سم مهلکی برای کشور است. باید نسبت به این بیماری حساس باشیم و ضوابطی که از قبل مصوب شده را در دستور کار قرار دهیم. قطعا اجرای این ضوابط نیز به صورت جدی توسط دستگاه‌های مختلف باید دنبال شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه آمار ابتلا در دو شهرستان استان تهران سیر صعودی داشته است، افزود: هنگامی که آمارهای کروناویروس سیل نزولی پیدا می‌کند حتی تعداد کمی افزایش در ابتلا و مرگ‌ومیر موجب تغییر در وضعیت می‌شود. البته این موضوع به فرمانداران این دو شهرستان به صورت تأکیدی اعلام شده و تذکرات لازم نیز داده شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص طرح هوشمندسازی قرنطینه گفت:‌ این طرح در ستاد ملی کرونا مطرح شده اما مقرر شد طرح تکمیل و در جلسه بعدی ستاد ملی ارائه شود. بخشی از این هوشمندسازی‌ها شامل اصنافی است که با سلامت مردم در ارتباط هستند. البته در گام اول نمی‌توان این طرح به صورت فراگیر اجرایی شود؛ اما اصنافی که در تردد و ارتباط بیشتر با مردم هستند با هدف هوشمندسازی، محدودیت‌ها برای آن‌ها اعمال می‌شود.

منصوری در خصوص محدودیت منع تردد شبانه نیز گفت: در این خصوص تصمیم جدیدی اتخاذ نشده و کماکان تصمیمات قبلی اجرایی می‌شود. تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر دوز سوم واکسن برایشان تزریق شده و این موضوع ادامه دارد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها