مرکز نیکوکاری تخصصی بشری به‌منظور حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پُر نوزاد برای نخستین بار در کشور در کرمان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۷۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛یحیی صادقی،مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز نیکوکاری که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی سلیمانی،نماینده ولی‌فقیه در استان وامام‌جمعه کرمان،علی زینی وند،استاندار کرمان،حسین زاده، مدیر عامل بانک رسالت کشور،حجت‌الاسلام حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان استان برگزار شد به آمار بالای ناباروری در کشور اشاره کرد و گفت:این در حالی است که متخصصان می‌گویند هیچ بن‌بستی برای فرزند آوری وجود ندارد.

وی هدف از راه‌اندازی مراکز نیکوکاری را واگذاری امور خیر به مردم و خیرین دانست و افزود:تاکنون حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت:با رصدی که ما کردیم و طبق نظر کارشناسان هیچ بن‌بستی در فرزند آوری وجود ندارد و گروهی از خیرین حمایت و تشویق کردند تا کمیته امداد دراین‌باره تسهیل گری کند و زمینه درمان را با تخفیف گرفتن از پزشکان و یا با تأمین آن و رایگان برای زوج‌ها فراهم کند.

وی بابیان اینکه همه خدماتی که استان‌های دیگر درزمینهٔ درمان ناباروری می‌دهند در استان کرمان وجود دارد،اما هزینه‌ها بالا است؛افزود:مسئله دیگر تأمین معاش خانواده‌های پُر نوزاد و چندقلوزایی است که باید جایی برای رسیدگی به مشکلات این خانواده‌ها وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی،نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان نیز در مراسم افتتاح این مرکز نیکوکاری بابیان اینکه ارزش کار خیر در نگاه دینی بالا و از خودکار خیر عظمت بیشتری دارد گفت:مراکز نیکوکاری در حوزه‌های مختلف و کسانی که همت می‌کنند این مراکز راه‌اندازی شود مصداق این امر هستند.

وی ادامه داد:کار خیر در جامعه زیاد است،اما گاهی کار خیر در راستای یک اتفاق و تخصص و باهدف خاصی است که بر آن حاکم است و این ارزش کار را چند برابر می‌کند.

امام‌جمعه کرمان در ادامه به روایتی از امام علی (ع) در مورد کار خیر اشاره کرد و افزود:طبق فرموده امام علی (ع) کسی که کار خیر انجام می‌دهد از خیری که اتفاق می‌افتد عظمت آن بالاتر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها