اداره کل هواشناسی استان تهران خبر داد

کاهش دمای پایتخت تا ۱۰ درجه

سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی سرد به کشور طی امروز برای ۱۵ استان کشور تا ۳۰ مهرماه هشدار بارش برف و باران و کاهش محسوس دما صادر کرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۰
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا با گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز‌های میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق سواحل شمالی، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

در شمال غرب وزش باد و کاهش دما قابل توجه است. روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ابرناکی، بارش باران، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه سامانه بارشی در نوار شمالی کشور فعال است و شدت بارش‌ها طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

همچنین طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و طی روز‌های پنجشنبه و جمعه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش باد و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود. روز جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ نیز برای برخی از مناطق نوار شمالی کشور بارش پراکنده پیش پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی نسبتا سرد

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۳۰

نوع مخاطره: بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما (۵ تا ۱۰) درجه و در ارتفاعات همراه با بارش برف

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۶: شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران، گیلان.

سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۷: نیمه شمالی آذربایجان غربی، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان.

چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۸: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی.

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۹: آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان.

جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۳۰: نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها به‌ویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی.

توصیه: احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد درجاده‌های بین شهر و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی.

توصیف سامانه: وزش باد نسبتا شدید توام با مواج شدن خلیج فارس

زمان شروع: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۶

زمان پایان: شب جمعه ۱۴۰۰/۰۷/۳۰

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل و فراساحل به ترتیب ۱.۵ تا ۲ متر.

منطقه اثر: خلیج فارس

اثر مخاطره: آسیب به تور‌های صیادی، احتمال غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین، احتمال آسیب به تاسیسات دریایی.

توصیه: اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها