سازمان هواشناسی با صدور هشداری نسبت به نفوذ سامانه بارشی نسبتا سرد و وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و همچنین وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۰۷

به گزارش جام جم آنلاین، در هشدار زرد رنگ هواشناسی آمده است که بارش باران، رگبار باران گاهی توام با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و در ارتفاعات همراه با بارش برف از بعدازظهر فردا (۲۶ مهر) در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، مازندران و گیلان ‌و سه‌شنبه (۲۷ مهر) علاوه‌بر استان‌های مذکور در گلستان نیز پیش‌بینی می‌شود.

تداوم این شرایط جوی روز چهارشنبه (۲۸ مهر) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و ‌پنجشنبه (۲۹ مهر) برای استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و ارتفاعات در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و هرمزگان مورد انتظار است همچنین جمعه (۳۰ مهر) نیز فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شرقی خراسان رضوی و هرمزگان انتظار می‌رود.

در چنین شرایطی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها بویژه گذرگاه‌های کوهستانی، کاهش دید، احتمال تاخیر در پروازها، احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی وجود دارد. از این رو احتیاط در تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد درجاده‌های بین شهر و کوهستانی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات زراعی و باغی توصیه می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین با صدورهشدار زرد رنگ دیگری از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر در سواحل و فراساحل خلیج فارس از بعدازظهر فردا (۲۵ مهر) خبر داده و آورده است: تداوم این شرایط در سواحل و فراساحل خلیج فارس تا جمعه شب (۳۰ مهر) ‌پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به آسیب رسیدن به تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، احتمال آسیب دیدن به تاسیسات دریایی هشدار داده و به اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل توصیه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها