رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:بانک های هرمزگان مصوبه های فرادست از جمله کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند و بیشترین ضربه به تولید در استان از سوی بانک هاست.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:بانک های هرمزگان مصوبه های فرادست از جمله کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند و بیشترین ضربه به تولید در استان از سوی بانک هاست.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۳۹
به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی هرمزگان گفت:بانک های هرمزگان مصوبه های فرادست از جمله کارگروه رفع موانع تولید را اجرا نمی کنند و بیشترین ضربه به تولید در استان از سوی بانک هاست.


محمدرضا صفا  درنشست خبری افزود: بارها در شورای گفت وگوی بخش خصوصی با دولت آرایی به نفع تولیدکنندگان صادر شده که باز هم بانک ها به آنها تمکین نمی کنند.


وی ادامه داد: هرچند تاکنون در چند پرونده اختلاف بین تولیدکنندگان و بانک ها، دادگستری احکام خوبی به نفع صنعتگران وتولیدکنندگان داشته اما باز هم بانک‌های استان به گونه ای عمل می کنند که نشان دهند دستگاه قضایی هم حریف آنها نمی شوند.


وی ادامه داد:تنها درخواست ما ازبانک ها در مرحله اول شفاف سازی و انتشار الکترونیکی قراردادهایشان با وام گیرندگان است و اگراین اتفاق رقم بخورد دیگر نمی توانند به اسم پرداخت وام با سود ۱۸درصد و نگه داشتن ۲۰درصد مبلغ وام در عمل سود نزدیک‌به ۳۰درصد از تولیدکنندگان بگیرند.


رییس اتاق بازرگانی استان هرمزگان ادامه داد:مانع بعدی در فعالیت های اعضای این نهاد اقتصادی ، شیوه نامه ها وتصمیم های کارشناسی نشده است.


صفا  اظهار  کرد: محدودیت های کارشناسی نشده با وضع مقررات آنی در صادرات و واردات و برگشت ارز ، هنگام اجرا به مانعی برای فعالیت های تجاری واقتصادی تبدیل می شود.


وی با اشاره به سابقه استاندار هرمزگان در اجرای پروژه بزرگی مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس ، اظهار داشت:آشنایی نماینده عالی دولت در استان با حوزه صنعت وتولید، فعالان این عرصه ها را به کاهش مشکلاتشان امیدوارکرده است.


رییس اتاق بازرگانی استان اختصاص یارانه در حامل های انرژی به تولیدکنندگان را یکی از راهکارهای موثری دانست که استاندار هرمزگان می تواند با پیگیری آن به بخش تولید و صنعت کمک کند.


صفا اضافه کرد: طی ۲ سال گذشته  با وجود شیوع ویروس کرونا، در برخی شاخص ها مانند صدور کارت بازرگانی رشد ۲۰۰درصدی داشته ایم و دفاتر نمایندگی بندرلنگه، قشم، جاسک و میناب جهت جذب سرمایه‌ گذار، صدور گواهی مبدا و جلوگیری از جعل اسناد گواهی مبدأ راه اندازی شده است.


وی کمک به ساماندهی تعاونی های  مرزنشینان، ایجاد مشاغل پایدار، برگزاری نشست های منظم ودوره ای  با فرمانداری‌ها و صادرکنندگان و بررسی مشکلات را بخش دیگری از فعالیت های انجام شده دانست .


وی اظهار کرد: عملکرد  صادراتی اعضای اتاق به صورت ماهانه در پورتال (سایت) اتاق بازرگانی منتشر می شود که آمارهای این بخش رشد ۹۸ درصدی   صادرات به امارات، عمان، چین و تعدادی دیگر از مقاصد تجاری را نشان می دهد.


وی آموزش را یکی دیگر از اولویت های مدیریت اتاق دانست و اضافه کرد:  در سال ۹۹  ۳۵ دوره آموزشی برگزار ش که نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته و  از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز  ۱۹ دوره آموزشی برگزار شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است.


وی افزود: ۱۲ کمیسیون تخصصی به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته که برای خروج بخش خصوصی از مشکلات عمل می‌کنند.


صفا، خرید ۳۰۰میلبارد ریال کالاهای پزشکی مورد نیاز دوران کرونا برای مراکز درمانی استان را اقدامی در راستای مسوولیت های اجتماعی معرفی کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها