پس از ۲ بار لغو اجرای حکم اعدام، تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده غزاله ادامه دارد

بیم و امید «آرمان» در زندان

«آرمان برای اجرای حکم به قرنطینه منتقل شد.»، «اجرای حکم قصاص آرمان فعلا منتفی شد و او به سلول برگشت.»، «روز اجرای حکم آرمان مشخص شد.» ماجرای اجرای حکم قصاص آرمان به اتهام قتل دختر موردعلاقه‌اش غزاله، این روز‌ها به سوژه فضای مجازی و روزنامه‌ها تبدیل شده است و پسر زندانی در کمتر از چهار روز دو بار برای اجرای حکم قصاص به قرنطینه منتقل شد، اما ساعاتی قبل از اجرای حکم، موضوع منتفی شد و او به زندان بازگشت.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۹۲

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، ۲بار انتقال به قرنطینه در مدتی کوتاه روز‌های سختی را برای آرمان رقم زده است و او لحظات بیم و امید را در زندان سپری می‌کند.

پس از توقف اجرای حکم قصاص در روز چهارشنبه گذشته، روز جمعه دوباره خبر رسید او به قرنطینه انتقال یافته تا صبح پنجشنبه حکم اجرا شود، اما حدود ساعت ۱۰شب اعلام شد، این حکم دوباره لغو و به روز دیگری موکول شده است.

همزمان با داغ شدن موضوع این پرونده برخی چهره‌ها نیز با انتشار پست یا استوری در صفحه‌های شخصی خود، خواستار بخشش آرمان از سوی خانواده غزاله شدند. اظهارنظر‌های افراد مختلف درباره این پرونده و بخشش قاتل تا جایی پیش رفت که مادر غزاله شامگاه جمعه مجبور به واکنش شد.

او با اشاره به آخرین دیدارش با دخترش ادامه داد: «روز اول را خوب به خاطر داریم. بی‌تفاوتی‌ای که شما به ما کردین در خبر گم‌شدن غزاله، یک غریبه هم در حق غریبه نکرده... امروز از این کالبد بی‌روح که سرگردان است چه می‌خواهید؟ از این زندگی ویران چه می‌خواهید؟ بخشش؟ بوی پیراهن یوسفم را هم ندارم که اگر بود شاید امروز در جایگاه مادری در حقش مادری می‌کردم و عمر ناکرده‌اش را می‌سپردم به طبیعت که جزایش بدهد...»


واکنش‌های مختلف به این پرونده باعث شد، دیروز رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور هم در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت این پرونده بپردازد و از مردم بخواهد از اظهارنظر در این پرونده خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی خاطرنشان کرد: «اولا ما در مورد این‌که این فرد جرمی مرتکب شده یا خیر، نباید قضاوت کنیم؛ چرا که این پرونده جزئیات و مسائل مختلفی دارد که قضاوت را سخت می‌کند. خواهش من این است که مردم در خصوص این پرونده از اظهارنظر اجتناب کنند و این کار، کار قضات است.»


وی تصریح کرد: «ده‌ها قاضی در این پرونده ورود کردند و چند نوبت بررسی شده است. این پرونده دو نوبت به دیوان‌عالی کشور رفته و قضات دیوان‌عالی کشور پرونده را دوباره بررسی کردند و قضات بدوی، هم در دادسرا و هم در دادگاه کیفری موضوع را بررسی کردند و حکم دادند. ماده ۴۷۷ در خصوص این پرونده اعمال و مجدد بررسی شده است. از لحاظ اتقان حکم تردیدی وجود ندارد و بر اساس شواهد موجود حکم قتل ظاهرا درست است.»


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اذعان کرد: «خانواده‌های قاتل و مقتول بسیار محترم هستند و ما هر دو خانواده را دیده‌ایم و با آن‌ها صحبت کرده‌ایم. آرمان زمانی که به زندان می‌رود، در حال اخذ دیپلم بوده، اما در زندان تا فوق لیسانس خود را نیز اخذ کرده است.»


حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: «به لحاظ قضایی کار دستگاه قضایی تمام شده است و باید از لحاظ اجرای حکم بر اساس نظر خانواده مقتول یا قصاص کنند یا رضایت دهند. در حال حاضر همه چیز دایر بر مدار خانواده مقتوله است. باید به خانواده مقتوله حق داد که داغ بزرگی دیده‌اند و از طرف دیگر جنازه‌ای نیز در کار نیست و از این نظر نیز خانواده مقتوله آزرده‌خاطر هستند.»


وی گفت: «در حال حاضر شرایط به گونه‌ای نیست که به جسد دسترسی باشد و اتفاقی افتاده که قابل دسترسی نیست و هرچه این‌ها اصرار کنند آرمان جای جنازه را بگوید، او نمی‌تواند بگوید، چرا که خودش نیز نمی‌داند و اگر می‌دانست ده‌ها بار گفته بود.»


در حال حاضر، آرمان به سلول برگشته و زمان جدیدی برای اجرای حکم قصاص مشخص نشده است. خانواده غزاله هم همچنان خواستار اجرای حکم هستند و قصاص تنها خواسته آنهاست.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها