مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:

گازرسانی به 725 روستای کرمان در دست اقدام است 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تاکیدکرد:

لزوم رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در آستانه فرا رسیدن فصل سرد سال بر رعایت نکات ایمنی و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۶۳
به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛منوچهر فلاح،گفت:با توجه به کاهش دما و استفاده هموطنان از وسایل گرمایشی،احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی در ماه های آتی بیشتر می شود. 

وی با اشاره به اینکه حوادث گازگرفتگی از آن دست حوادثی هستند که تنها با کمی دقت می توان از بروز آنها جلوگیری کرد، گفت:امیدواریم مردم عزیز استان کرمان از اهمیت این موضوع غافل نشوند،زیرا هر نوع بی احتیاطی در استفاده از وسایل گاز سوز می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. 

وی ادامه داد:ابتدایی ترین و شاید مهمترین نکته ای که مشترکین گاز طبیعی باید به آن توجه داشته باشند اطمینان آنها از درست کار کردن وسایل گازسوز است که خواهشمندیم در صورت اطلاع از هرگونه مشکل به متخصصین این امر مراجعه کرده و جهت رفع نقص وسیله اقدام نمایند.

وی افزود:در بعضی از مناطق مردم از بخاری به عنوان گرم کننده استفاده می کنند،توصیه می شود که حتما از باز بودن مسیر دودکش اطمینان حاصل فرمایند و قبل از نصب دودکش با شعله کبریت یا شمع،مکش دریچه دودکش را بررسی و هنگام استفاده از بخاری با بررسی گرم بودن لوله دودکش از صحت عملکرد آن مطمئن شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان کرد:مشترکین گاز طبیعی باید نسبت به نصب صحیح لوله بخاری نیز توجه داشته باشند،لوله بخاری باید فلزی بوده و به شکل صحیح و محکم به  وسیله گازسوز و محل دودکش در دیوار نصب شده باشند.

به گفته فلاح،نباید از لوله های فنری (آکاردئونی) استفاده شود،زیرا این لوله ها به دلیل عدم استحکام لازم مناسب نیستند.

وی گفت:مردم از نصب آبگرمکن به ویژه در محیط های بسته از جمله انباری، آشپزخانه‌های کوچک حمام یا رختکن و همچنین استفاده از بخاری های بدون دودکش در محیط‌های مسکونی بسته از جمله اتاق خواب جدا خودداری فرمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خاطر نشان کرد:درست است که گاز طبیعی نسبت به سوخت های دیگر ارزان بوده و آلودگی کمتری برای محیط زیست دارد،اما همانطور که همه ی ما می دانیم استفاده صحیح و بهینه هر نوع انرژی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بنابراین امیدواریم مردم بزرگوار استان کرمان نسبت به مصرف درست و بهینه این نعمت طبیعی حساسیت لازم را داشته باشند.

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مشترکین شرکت گاز استان کرمان می توانند در هر ساعت از شبانه روز در صورت داشتن هرگونه سوالی با شماره تماس 194 (پست امداد شرکت گاز استان کرمان) تماس حاصل فرمایند.  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها