با سخنرانی پناهیان و میثاق‌نامه‌خوانی همسر شهید مدافع حرم؛

مراسم با شکوه «عید بیعت» در میدان آیینی امام حسین برگزار شد

مراسم عید بیعت شنبه مصادف با نهم ربیع‌الاول همزمان با آغاز امامت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و حضور مردم در میدان آیینی امام حسین علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۶۴۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسه مصاف ایرانیان، در این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و همچنین، مهدی سماواتی و سیدمهدی میرداماد مرثیه‌سرایی کردند.

از دیگر بخش‌های این مراسم، اجرای هنری پویا بیاتی و شعرخوانی احمد بابایی بود.

در بخش دیگر از برنامه امروز، قرائت میثاق‌نامه با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه)، به عنوان متن بیعت با امامِ غایب از نظر بود که توسط همسر شهید افغانستانی مدافع حرم انجام شد.

گفتنی است، مراسم عید بیعت از سال ۱۳۹۴ توسط مؤسسه مصاف به صورت تجمع‌های نمادین در تهران و سایر استان‌ها با همکاری کارشناسانی از مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به عنوان دو قطب فعالیت‌های مهدوی حوزه برگزار می‌شود. بر این اساس، هر ساله در نهم ربیع شیعیانِ منتظر در سالروز امامت امام زمانشان با ایشان تجدید بیعت کرده و اشتیاقشان برای برپایی حکومت عدل جهانی را نشان می‌دهند.

قابل ذکر است، امسال نیز مراسم عید بیعت به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار و به طور زنده از طریق سایت و صفحات مؤسسه مصاف پوشش داده شد.

در پایان این اجتماع، میثاق‌نامه‌ای با امام حاضر در ۱۲ بند توسط مهمان ویژه خانم صفدری، همسر فرمانده شهید لشگر فاطمیون مدافع حرم افغانستانی، محمد جعفر حسینی (ابوزینب) قرائت و توسط اجتماع‌کنندگان همخوانی شد.

متن میثاق نامه به این شرح است:

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

بسم الله الرحمن الرحیم

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مِیثَاقَ اللَّهِ الَّذِی أَخَذَهُ وَ وَکَّدَهُ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِی ضَمِنَهُ
السَّلامُ عَلَى مُحْیِی الْمُؤْمِنِینَ وَ مُبِیرِ الْکَافِرِینَ
السَّلامُ عَلَى مَهْدِیّ ِ الْأُمَم وَ جَامِعِ الْکَلِمِ
السَّلامُ عَلَى رَبِیعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَیَّامِ

۱. مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَیْتَةً جاهِلِیِّةً؛ عهد می‌بندیم نسبت به شناخت هر چه بیشتر و بهتر شما اقدام نموده و معارف، مناقب و فضائل شما را با هر وسیله‌ای که بتوانیم به جامعه بشناسانیم.
۲. الْمَعروفُ ما أمَرْتُم بِهِ وَ الْمُنکَرُ ما نَهَیتُم عَنهُ؛ عهد می‌بندیم آمر به معروف و ناهی از منکر، مروّج خوبی‌ها و دستوراتِ حیات‌بخش شما در جامعه باشیم و در این مسیر هرگز از پای ننشینیم.
۳. إنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ؛ عهد می‌بندیم دوستداران حقیقی شما را دوست بداریم و با دشمنان شما دشمن باشیم در یاری مستضعفان سرتاسر جهان علی‌الخصوص جبهه مقاومت کوتاهی نکرده و در مبارزه با نظام سلطه و صهیونیسم جهانی ذره‌ای تردید به دل راه ندهیم.
۴. می‌دانیم گناهان ما اصلی‌ترین مانع ظهور شماست. عهد می‌بندیم به نوبه خود با سعی در ترک گناهانمان هر چه بیشتر، خود را به حصن حصین ولایت شما وارد نماییم.
۵. ایران اسلامی شیعه‌خانه شما و این انقلاب و خون شهیدانش فدای شما و در راه شما، علمدار مبارزه با ستم و ستم‌پیشه‌ها در دنیای پر تلاطم آخرالزمان است، عهد می‌بندیم در راه اِعتلای انقلاب اسلامی و فرمانبری از نایبتان کوشش وافر نماییم.
۶. إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیدًا و َنَرَاهُ قَرِیبًا؛ عهد می‌بندیم همواره آماده و مهیّای ظهور شما بوده و بسیار برای فرجتان دعا کنیم و اگر در ایام عمرمان واقعه شریف ظهور محقق شد تا آخرین قطره خون از شما و قیامتان دفاع نموده و تا آن روز هرگز اسلحه‌مان را زمین نگذاریم.
۷. عهد می‌بندیم با هر تخصّصی که داریم پیرو راه شما باشیم و با خدمت به شیعیانتان، خدمت در دولت کریمه شما را ممارست و تمرین نموده و کسب رضایت حضرتعالی را معیار و مبنای حُسن انجام کارهایمان قرار دهیم.
۸. عهد می‌بندیم برای شما مایه زینت باشیم و تا جایی که می‌توانیم رفتاری از ما سر نزند که به‌واسطه آن شما را سرزنش کنند.
۹. عهد می‌بندیم در این مسیر از ناملایمت‌ها خسته نشویم، از سُخره و شماتت مسخره‌کنندگان و ملامت سرزنش گران نهراسیم. در مقابلِ مومنان فروتن و در برابر ظالمان، عزیز و شکست‌ناپذیر باشیم.
۱۰. یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْوبَنا عَلی دِینِکَ؛ عهد می‌بندیم مهارت‌های لازم برای زیستن در آخرالزمان را کسب نماییم و با تمسّک به قرآن و سیره اهل بیت و تأسی از علما و فقها، فتنه‌های پیش رو را با مدد الهی و عنایات و دستگیری حضرتعالی پشت سر بگذاریم ان‌شاءالله.. عهد می‌بندیم به تأسی از پیامبر رحمت و خاندان پاکشان هر چه بیشتر اخلاق محمدی را در وجودمان بارورتر گردانده و نسبت به ارائه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در میان اطرافیان و جامعه اقدام نماییم.
۱۲. عهد می‌بندیم اموراتمان را با نام و یاد شما گره زده و هر چه بیشتر محبتتان را در دلهایمان بپرورانیم. با عمل خیرمان به نیابت از شما جامعه را با دریای بیکران مهر مهدوی آشنا کنیم، برای سلامتی‌تان صدقه بدهیم، به نیابت از شما قرآن بخوانیم و به زیارت اهل بیت و مَشاهد شریفشان برویم، زمان‌هایی را برای گفتگو، نجوا و انس با شما اختصاص دهیم و ان‌شاءالله خداوند این توفیق را نصیبمان گرداند که هر صبحمان را با قرائت دعای عهد و جمعه‌هایمان را با شرکت در دعای ندبه، پربرکت و مهدوی گردانیم.
برای آنچه ادعا نمودیم کوشش وافر خواهیم کرد لیکن می‌دانیم جز با اراده حق تعالی و یاری و عنایت حضرتتان این عهد محقق نخواهد شد، پس‌ای امام حاضر و ناظر، خود عهده‌دار زندگی ما باشید.
اللَّهُمَّ إِنِّا نٌجَدِّدُ لَهُ فِی صَبِیحَةِ یَوْمِنا هَذَا وَ مَا عِشْنا مِنْ أَیَّامِنا عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَیْعَةً لَهُ فِی عُنُقِنا لا نحُولُ عَنْهَا وَ لا نَزُولُ أَبَدا. اللَّهُمَّ اجْعَلْنِا مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّینَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ (وَ الْمُمْتَثِلِینَ لِأَوَامِرِهِ) وَ الْمُحَامِینَ عَنْهُ وَ السَّابِقِینَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِینَ بَیْنَ یَدَیْهِ.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها