نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جمهوری اسلامی حبل المتین و اصلی ترین منادی حفظ وحدت و اتحاد مسلمانان در جهان به شمار می رود
کد خبر: ۱۳۴۲۴۳۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در جمع نمازگزاران ایلامی در مصلی با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار داشت: میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به نام هفته وحدت نامگذاری شده تا مورد توجه همه مسلمانان باشد.

وی افزود: یهودیان و کافران می خواستند نسل پیامبر منقرض شود، خداوند متعال شجره امامت را از مسیر دیگری برای هدایت امت پیش برد و در طول تاریخ جنگ های بیشماری بین مسلمان با کفار رخ داده و همچنان ادامه دارد که هدف همه این جنگ ها تضعیف مسلمانان است.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: دشمن برای تفرقه بین مسلمانان همواره برنامه ریزی داشته و دارد و برای تفرقه افکنی وهابیت، طالبان و داعش را به نام اسلام علیه اسلام ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در اتحاد امت های اسلامی تاکید کرد: اکنون شیعه انگلیسی را در دل اسلام پرورش می دهند تا قدرت جهان اسلام را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: قبله‌ واحد، دین واحد، پیامبر واحد همگی نشان از اتحاد مسلمانان دارد، ولی دشمنان اسلام با قدرت اقتصادی و تحریمی که در اختیار دارند، می خواهند به وحدت اسلام ضربه بزنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: آنها نمی خواهند که کشور ما حبل الله باشد و تفرقه و دشمنی در بین مسلمانان از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: در استان هم باید برای توسعه وحدت تلاش و از تخریب شخصیت ها و برداشتن پرچم تفرقه پرهیز کنیم.

وی گفت: شرایط امر به معروف مشخص است و این طور نیست کسی که قلمی در دست و تریبونی در اختیار دارد دیگران را تخریب کند، بلکه باید حرمت ها را حفظ کرد.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: همه باید برای وحدت و توسعه زیرساخت های استان تلاش کنیم.

کریمی تبار همچنین با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) زندگی مظلومانه ای داشت و اینکه لقب عسکری به ایشان دادند، چون تحت شدیدترین تدابیر نظامی زندگی ایشان رصد می شد و در تنگنای شدیدی از نظر آزادی بسر می بردند.

وی افزود: امام حسن عسکری (ع) پدر امام معصومی هستند که منجی بشریت و عدالت گستر جهان است و امید شیعیان است و در شرایط کنونی بزرگترین اعمال بر اساس روایات انتظار فرج است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها