مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان خبر داد:

کاشت بیش از یک میلیون و 500 هزار نهال فصلی در پارک‌های شهرکرمان

مدیرعامل سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان،از کاشت بیش از یک میلیون و 500 هزار نهال فصلی در پارک‌های این شهر طی دو ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۳۴۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛یدالله علیزاده گفت:طی دو ماه گذشته،در نهالستان مجموعه تولید گل‌وگیاه سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان،انواع بذر شب‌بو،بنفشه،قرنفل و کلم زینتی کاشته شده و بیش از یک میلیون و 500 هزار نهال تولیدی در حال کاشت در پارک‌های مناطق پنج‌گانه است.

وی ادامه داد:۱۲هزار قلمه از انواع گونه‌های رزماری،زرشک،رزطاوو سی،شاه‌پسند،آبشار طلایی،شمشاد،شب‌بو و همیشه‌بهار در گلخانه‌های مجموعه تولید گل‌وگیاه،تولید شده و آماده تحویل جهت کاشت در مناطق پنج‌گانه شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد:در دو ماه گذشته همچنین 2800 اصله درخت، درختچه ونهال از انواع پریوش،یوکا،اطلسی مکزیکی،ترون،شمعدانی جعفری،رُز،لاوسن،رُزماری،پاپیتال،آهار،یاس هلندی و فنیکس درگلزار شهدا کاشته شده است.

علیزاده،بیان کرد:در مرداد و شهریورماه سال‌جاری،اقداماتی ازجمله واکاری چمن به میزان۱۰۰۰مترمربع،کاشت40هزارنهال گل‌فصلی،کاشت 12هزار گیاه چندساله،کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت و ۲۰۴۲ درختچه در مناطق پنج‌گانه شهر کرمان انجام شده است.

وی همچنین از کاشت گیاه پوششی ناز و فرانکینیا به میزان ۲۰۸ مترمربع ‌در فضای سبز شهری خبر داد و یادآور شد:هدف از این اقدامات،افزایش شادابی و نشاط شهروندان و زیباسازی فضای شهری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها