مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام با اشاره به اینکه تنها ۶ درصد زنان باردار در این استان تاکنون دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند خواستار بررسی علت عدم استقبال زنان باردار از تزریق واکسن شد.
کد خبر: ۱۳۴۲۲۹۰
به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ زینب شیرخانی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلامی دانشگاه علوم پزشکی آمار واکسیناسیون مادران باردار ۳۶ درصد است که ضعیف است.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار تزریق دز دوم واکسن کرونا در زنان باردار تنها ۶ درصد بوده است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری ایلام افزود: از تعداد چهار هزار و ۳۵۷ مادر باردار تنها یک هزار و ۳۴۴ نفر دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند که آمار واقعا کم است.

شیرخانی خواستار پیگیری برای بررسی علت عدم استقبال زنان باردار برای تزریق واکسن شد و یادآور شد: مرگ و میر زمان باردار یکی از شاخص های مهم سلامت جامعه در جهان محسوب می شود و باید با نهایت دقت مورد توجه باشد.

وی اضافه کرد: زنان علاوه بر اینکه نیمی از جمعیت جامعه محسوب می شوند، به عنوان افرادیکه وظایف حساس مدیریت منزل و خانواده را بر عهده دارند، باید مورد توجه باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: با وجود همه مشغله های روزمره زنان اکنون ۲ سال است که بخشی از کار آموزش دانش آموزان نیز توسط مادران انجام می گیرد که این امر نیز قابل توجه است.

دورکاری بیشترین پیگیری از سوی زنان 

شیرخانی افزود: بیشترین حجم تماس ها و پاسخگویی های روزانه این دفتر به مسأله دورکاری بانوان شاغل است که در برخی ادارات مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی اظهار داشت: امیدواریم با اجرای مناسب دورکاری حداقل زنان شاغل به تناسب از آن بهره مند شوند.
وی ابراز امیدواری کرد که زنان با ترغیب دانش آموزان و اعضای خانواده برای واکسیناسیون کرونا کمک کنند تا هرچه سریعتر بر شیوع این بیماری در جامعه پایان داده شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها