مدیر عامل انتشارات «به نشر» مطرح کرد؛

چاپ 66 میلیون نسخه کتاب توسط آستان قدس رضوی طی 40 سال

۴۵ هزار جلد کتاب، وقف کتابخانه آستان قدس رضوی شد

مسوول اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار جلد کتاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی وقف کتابخانه این نهاد شده است.
مسوول اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار جلد کتاب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی وقف کتابخانه این نهاد شده است.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۹۶
به گزارش جام جم آنلاین خرسان رضوی ،عیسی اختری طوسی افزود: این کتابها به زبان‌های فارسی، عربی و لاتین است و موضوع ۴۰ درصد آنها علوم اسلامی و بقیه در زمینه ادبیات، تاریخ، علوم فنی و کاربردی،کودک و نوجوان و سایر موضوعات است.
وی ادامه داد: این منابع توسط مولفان و مترجمان منابع، افراد حقیقی و حقوقی همچون سازمان اسناد و کتابخانه ملی، نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، دفتر نشر و تنظیم آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی، دفتر آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید نجف، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)، تولیت آستان قدس رضوی و انتشارت مکتب حاج قاسم اهدا شده است.
مسوول اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: ۲۳ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب از این مجموعه به دست افراد حقیقی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا و وقف شده است.
وی از دسته‌بندی و فهرست‌نویسی بخش عمده‌ای از این آثار خبر داد و افزود: این کتابها براساس نیاز بخش‌های مختلف در کتابخانه مرکزی و کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی توزیع می‌شود و همچنین کتاب‌های مازاد نیاز کتابخانه‌های آستان قدس رضوی بنا به درخواست کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی کشور، از طریق کتابخانه سیار آستان قدس رضوی به این مراکز اهدا می‌شود.
سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در مشهد شامل کتابخانه مرکزی و ۱۰ کتابخانه تخصصی مستقر در حرم مطهر رضوی افزون بر ۳۰ میلیون کتاب، سند و منبع مطالعاتی را در آرشیو خود نگهداری می‌کند. 
دوازدهم تا بیست و دوم مهر ماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها