کد خبر: ۱۳۴۲۰۷۰
دیروز مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ برگزار شد. این رزمایش از مانور‌های مصوب قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاست که در بخش وسیعی از کویر مرکزی ایران به اجرا درآمد. در این رزمایش دو نقطه حساس و مهم از نظر سیاسی، اقتصادی، نظامی و علمی شبیه‌سازی شده‌است.
 
نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوا فضای سپاه با نظارت مستقیم قرارگاه پدافند کشور، در قالب شبکه یکپارچه پدافند هوایی این رزمایش شرکت کردند. یک‌سری اقدامات واکنش سریع در این رزمایش به منظور گسترش یگان‌های عملیاتی صورت گرفت و انواع سامانه‌های راداری، موشکی، چنگالی، اطلاعات و شناسایی، سایبر، پهپاد، هواپیما‌های باسرنشین و بدون سرنشین در انواع گوناگون و فرکانس‌های مختلف در آن شرکت کردند. یکی از اقدامات برجسته، حضور کارکنان فنی و عملیاتی بود. اهداف بسیار مهمی در این رزمایش پیگیری شد؛ از جمله این‌که تدابیر و ابلاغیه‌های قرارگاه مرکزی برابر با سناریو‌های تهدید تحقق پیدا کند.
 
همچنین شبیه‌سازی‌هایی ۳۶۰درجه و پرحجم برای حملات نیرو‌های دشمن طراحی شده‌است. علاوه بر این در این رزمایش سامانه‌های پدافندهوایی در مقابله با انواع تهدیدات هوایی ارزیابی شدند. از سوی دیگر محیط‌های پرحجم در فضای جنگ الکترونیک شبیه‌سازی شد. طبعا همه این موارد در بازه زمانی کوتاه و سریع باید اتفاق بیفتد. از اهداف دیگر رزمایش ارتقای سطح مهارت و دانش کارکنان پدافند هوایی در حوزه‌های عملیاتی در انجام ماموریت‌های محوله است. از سویی اشراف اطلاعاتی نیرو‌های خودی در محیط پیرامونی و فضا‌های دور با استفاده از ابزار‌ها و امکاناتی که در اختیار داریم مورد محک قرار گرفت. تمرین هم‌افزایی و هماهنگی مراکز فرماندهی کنترل در قالب شبکه یکپارچه پدافند کشور از دیگر اهداف مهم این رزمایش بود تا به واسطه آن بتوانیم هماهنگی خودمان را در شرایط بحران محک بزنیم.
 
امیر سرتیپ محمد خوش قلب معاون عملیات نیروی پدافند هوایی / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها