رئیس کل دادگستری استان یزد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی را مکمل یکدیگر در تأمین امنیت دانست و گفت: نیروی انتظامی در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از مؤلفه های اثر گذار است.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۳۵

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در دیدار با فرمانده انتظامی استان یزد به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: نیروی انتظامی یک نیروی فعال و خدمت رسان به آحاد جامعه است و در هر عرصه ای که وارد می شود می تواند نقش حائز اهمیت و اثر گذاری را ایفا نماید.

وی با شاره به سختی های دوران مقابله با ویروس کرونا و جهاد مدفعان سلامت در کشور، افزود: باید اذعان کرد در کنار تلاش مدافعان سلامت یک بُعد کار در اجرای محدودیت و رعایت پرتکل های تعریف شده با نیروی انتظامی بود که باید ایثار گرانه در میدان می ایستاد.

این مقام قضایی، بر حضور پر قدرت نیروی انتظامی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی در کنار سربازان گمنام امام زمان(عج) و سپاه و ارتش ضمن دفاع از کیان کشور و امنیت جامعه باید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز فعال و پویا باشد.

وی تلاش پلیس های تخصصی در زمینه های مختلف را قابل تقدیر دانست و بیان داشت: افزایش کشفیات مواد مخدر، شناسایی و دستگیری مجرمین جرائم خشن و رصد و شناسایی بسیاری از مجرمین فضای مجازی از تلاش مستمر و اثر گذار مجموعه نیروی انتظامی حکایت دارد.

رئیس کل دادگستری استان، موضوع مهاجر پذیری و حضور اتباع در استان را دو چالش پیش روی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ذکر کرد و گفت: صنعتی شدن استان، شرایط جدیدی را به وجود آورده که باید برای آن بر اساس شرایط و چالش های موجود، برنامه داشت.

وی به وجود برخی از هنجار شکنی ها در برخی از اماکن اشاره کرد و افزود: باید در مقابل این پدیده ها تدابیر فرهنگی، اجتماعی، وضعی و پلیسی مناسبی را اتخاذ کرد.

دهشیری تأکید کرد: برخورد قهری به تنهایی برای مواجه با بسیاری از ناهنجاری ها پاسخ گو نیست و باید ضمن استفاده از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر در مقابله با معدود افراد هنجار شکن، برخورد های قهری را معطوف به صاحبان اماکن کرد. 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها