رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: مصوبات شورای شهر بار علمی و حقوقی داشته باشد و هرگونه معاملات و توافقات شهرداری باید با مشاوره حقوقی و لحاظ صرفه و صلاح شهر و شهروندان انجام گیرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۸۸
به گزارش جام جم آنلاین کردستان،حجت الاسلام سیدحسین حسینی  در نشست تخصصی و توجیهی قوانین و مقررات مربوط به شوراهای اسلامی شهر اظهار داشت:  شهردار و شورای شهر باید وظایف خود را به درستی شناسایی کرده و با تدوین یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و ترسیم چشم انداز مورد نظر بر پایه علم و با استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار در جهت پیشبرد امور شهر اقدام کنند.

رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: تعامل درون سازمانی و برون سازمانی مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت : تعامل ضابطه مند و در حدود قانون مدیریت شهری با ارکان حاکمیتی در استان اعم از دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش موثری در حل مشکلات شهری خواهد داشت.

حجت الاسلام حسینی افزود : وظیفه شورای اسلامی شهر سیاستگذاری و نظارت است و وظیفه شهرداری اجرای این امور است و نباید در کار همدیگر دخالت کنند .

وی بر لزوم پرهیز از آفتها و مفاسد تاکید کرد و خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: در مباحث مالی و هزینه کرد اعتبارات در محل خود بسیار مراقب باشید و در انتصابات در رده های مختلف مدیریتی با دقت و حساسیت اقدام کرده و اهرم های نظارتی و حفاظتی خود را برای جلوگیری از فساد فعال کنید.

حجت الاسلام حسینی ارتقای آموزشهای حقوقی به اعضای شورای شهر را ضروری دانست و اضافه کرد: در راستای پیشگیری از فساد در مدیریت شهری در مرحله اول استانداری و فرمانداری ها باید وظیفه نظارتی خود را به هنگام و با حساسیت فراوان اعمال کنند .

وی اظهار داشت : البته بدیهی است دستگاه قضایی نیز در صورت مشاهده هرگونه وقوع جرم و یا ترک فعلی با قاطعیت ورود کرده و برخورد قانونی لازم را خواهد داشت .

در ادامه این جلسه ، فرزاد زارعی رییس شورای اسلامی سنندج نیز از آمادگی این شورا برای تشکیل شعبه صلح و سازش در شورای اسلامی سنندج خبر داد و افزود: اگر وظایف شورای اسلامی و شهرداری به درستی انجام شود در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاثیر زیادی خواهد داشت .

همچنین انور رشیدی شهردار سنندج به تشریح برنامه های شهرداری در حوزه زیباسازی شهری پرداخت و گفت: اصلاح مصوبه صدور پروانه برای زمین های قولنامه ای در سنندج بسیار حائز اهمیت است و دست دلالان و رانت خواران را قطع می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها