رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فوت 11 نفر و مجروح شدن 49 نفر از اتباع بیگانه در دو حادثه رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۸۳۸

سیدمحمدهاشمی شهری در گفت وگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای همجوار همواره شاهد تصادفات متعدد جرحی و فوتی زیادی در جاده های سیستان وبلوچستان هستیم.

وی افزود: بخش عمده ای از خدمات درمانی دانشگاه های علوم پزشکی به ویژه در مناطق مرزی و جنوب استان صرف تصادفات می شود که عمدتاً شامل اتباع بیگانه ای می شود که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند و به دلیل سرعت بالای خودروهای قاچاق انسان و در نهایت واژگونی و تصادف مجروح یا کشته می شوند.

به گفته هاشمی شهری؛ در آخرین مورد نیز بر اثر واژگونی دو دستگاه خودرو تویوتا در مسیر خاش به سراوان 49 نفر مجروح و 11 نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام خبر، هفت دستگاه آمبولانس به محل اعزام شد و تعداد 14 تکنسین مرکز فوریت های پزشکی کار رسیدگی به حادثه دیدگان را آغاز کردند و این افراد که شامل 28 مجروح و 6 فوتی بود به بیمارستان منتقل کردند.

وی تاکید کرد: در کمال تاسف طرف مدت کمتر از 3 ساعت، واژگونی یک دستگاه خودروی دیگر در همین مسیر گزارش شد و مصدومان آن که شامل 21 مصدوم و 5 فوتی بودند به وسیله شش دستگاه آمبولانس و همیاری 8 تکنسین به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: تمامی 60 حادثه دیده این دو تصادف جزو اتباع بیگانه غیرمجاز بودند که دچار سانحه شده و بعضاً جان خود را از دست دادند و هر چند که ارائه خدمات درمانی به ملیت و گروه خاصی بستگی ندارد اما باید تدبیری اندیشیده شود که دیگر شاهد این قبیل حوادث تلخ و ناگوار در جاده های استان نباشیم.

انتهای پیام/

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها