پژوهشگران مرکز توسعه فناوری «خودرو برقی» پژوهشگاه نیرو در گفت‌وگو با جام‌جم از ظرفیت‌های کشور برای توسعه وسایل نقلیه برقی می‌گویند

چرا تولید وسایل نقلیه برقی را جدی نمی‌گیریم؟

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: مشترکان گاز در صورتیکه کصرف خود را مدیریت نمایند قطعا ارئه خدمات از سوی این شرکت مطلوب تر خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۴۱۷۶۰
به گزارش جام جم آنلاین کردستان، احمد فعله گری ظهر امروز دوشنبه در گفت و گو با رسانه های استان بهترین و مطلوب ترین روش کاهش هزینه خانوارها را بهینه کردن مصرف گاز طبیعی عنوان کرد و گفت: مدیریت مصرف، برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعف و نیز استفاده از تجربه اندوخته شده در شرکت ملی گاز ایران، تأمین پایدار انرژی کشور در آستانه ورود به فصل سرما را امکان‌پذیر می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: برای این که بتوانیم توزیع پایدار گاز طبیعی در زمستان سال جاری داشته باشیم، تعمیرات اساسی در ایستگاه‌ها و تأسیسات انجام گرفته و تمامی ایستگاه های CGS و TBS در سطح شهرها و روستاها برای ارائه خدمات در فصل سرما آماده به کار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بهینه مصرف کردن انرژی، هم در مورد گاز و هم برق را که در حال حاضر، نسبت مستقیم با هم دارند، ازجمله الزاماتی دانست که همیاری و همکاری همه مردم را می‌طلبد و بیان داد: در استان کردستان نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج روزانه بیش از چهار میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف می کند که هر چه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد میزان گاز طبیعی به این نیروگاه با کاهش مواجه می شود و تنها با همدلی و همیاری، می‌توانیم زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم، چرا که هرچقدر میزان مصرف برق افزایش یابد، به همان نسبت میزان مصرف گاز نیز شدت می‌گیرد.

فعله گری در ادامه سخنانش از مدیران ادارات و ارگان های دولت درخواست مساعدت کرد و افزود: با نزدیک شدن به فصل سرما  و افزایش مصرف گاز از مدیران ادارات درخواست می شود وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت پس از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش باشند و در صورت عدم رعایت مصرف، گاز آن ها قطع می شود.

وی ادامه داد: ادارات می توانند، براي صرفه جويي موثر در مصرف گاز از موتورخانه هوشمند که قابلیت دریافت شرایط جوی خارج ساختمان است، استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: استفاده از موتورخانه های هوشمند به این دلیل قابل توجه قرار گرفته است که در سیستم های قدیمی در طول فصل دمای موتورخانه در دمای ثابتی نگه داشته می شد ولی در سيستم هاي هوشمند با توجه به دمای محيط داخل و خارج ساختمان دمای آب گرم در داخل رادياتورها تنظيم می شود و از هدررفت انرژی جلوگيری می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها