افزایش ۱۵۶ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

مدیرکل پست استان همدان از افزایش ۱۵۶ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محمد امیدی در نشست خبری به مناسبت هفته پست، اظهار کرد: در مجموع ۵۳۵ واحد پستی در سطح استان وجود دارد که ۳۸ واحد معادل ۷ درصد دولتی و ۴۸۷ واحد معادل ۹۳ درصد خصوصی‌ است.
امیدی با بیان اینکه ۳۲۶ واحد معادل ۶۱ درصد روستایی، ۲۰۹ واحد معادل ۳۹ درصد شهری است،تصریح کرد: به ازای هر سه هزار و ۲۵۰ نفر و به ازای هر ۳۷ کیلومتر، یک واحد پستی در استان همدان وجود دارد.
مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه مجموع افراد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با پست استان کار می‌کنند ۷۲۳ نفر هستند که فقط ۱۸۶ نفر دولتی هستند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۳۸ هزار و ۸۹۷ فقره ترافیک از استان صادر و یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۶۰۸ ترافیک وارد استان شده که نسبت به سال گذشته رشد ۸ درصدی داشته است.
امیدی در رابطه با ترافیک خارج از کشور استان، مطرح کرد: ترافیک خارجی استان ۸۸۳ مورد بوده که ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته، رشد داشته و امسال ترافیک صادره از وارده پیشی گرفته است.
وی با اشاره به رشد فروشگاه اینترنتی در سال‌جاری نسبت به ۶ ماهه سال گذشته، گفت: فروشگاه‌های اینترنتی استان نسبت به سال گذشته ۱۵۶ درصد رشد داشتند و ما در حال حاضر ۱۷۴ فروشگاه فعال اینترنتی در سطح استان داریم که عمده محصولات صادراتی آن‌ها شامل پوشاک است.
مدیرکل پست استان همدان، با بیان اینکه همدان هاب غرب و شمالغرب کشور است، گفت: این مسئله باعث افزایش سرعت ارسال مرسولات شده و ما می‌توانیم به صورت مستقیم مرسولات را به هاب مستی دیگر انتقال دهیم.
امیدی مطرح کرد: پست به عنوان قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در کل دنیاست. نقش پست در جامعه متناسب با نیاز مردم دائم در حال تغییر و تحول بوده است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین نقش پست، نقش در تجارت الکترونیک است و به عنوان یک مکمل در بازار تجارت الکترونیک فعالیت دارد.اگر حلقه پست در بحث تجارت الکترونیک نباشد، توسعه بازار دیجیتال معنا ندارد و اگر نقصی در ارائه خدمات پست صورت بگیرد، تجارت الکترونیک نیز دچار مشکل خواهد شد.
مدیرکل پست استان همدان با تأکید براینکه شبکه توزیع دچار تغییر و تحول اساسی شده و ما دیگر پاکت توزیع نمی‌کنیم و به سمت بسته و امانت رفتیم، تصریح کرد: اگر پست دچار اخلال شود کالاهایی که در شبکه مجازی رد و بدل می‌شود به مشکل خواهد خورد.
وی با بیان اینکه پست در حال راه‌اندازی شبکه روستابازار است، گفت: به دنبال این هستیم تا روستاهایی که تولید دارند شناسایی و محصولات آن‌ها را بارگزاری کنیم تا در تمامی کشور بتوانند محصولات خود را بفروشند.
مدیرکل پست استان همدان با اشاره به اینکه پست همچنان در مبادلات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بوده و نقش آن تغییر شکل پیدا کرده‌ است در رابطه با شکایات از شرکت پست، مطرح کرد: در صورت بروز خطا تا ۴۸ ساعت باید غرامت پرداخت کنیم و در سال جاری ۳۹ مورد جبران خسارت داشتیم.
وی با اشاره به افزایش حجم کالاهای صادراتی تویسرکان از اواخر شهریورماه تا اواخر آذرماه، توضیح داد: حجم ترافیک تویسرکان در این بازه زمانی به دلیل صادرات گردو افزایش پیدا کرده و بیش از سه برابر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها