نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیریت مطلوب فرهنگی به کمک نمایندگان ولی فقیه صورت میگیرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۵۱۸
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان:  ابراهیم معظمی گودرزی افزود: روح فرهنگ باید از طریق شورای فرهنگ عمومی در کالبد جامعه دمیده شود و ائمه جمعه به عنوان روسای شورا در استانها و شهرستانها، نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.
 
وی تصریح کرد:  در طراحی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور: شورای فرهنگ عمومی لرستان در زمینه تدوین برش استانی، عملکرد موفقی داشته و جزو یازده استان برتر کشور است.
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای فرهنگ عمومی وظیفه مدیریت و هماهنگی اجرای این برش در استان را بر عهده دارد.
 
معظمی گودرزی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف تدوین نقشه مهندسی کشور که به عنوان یک دغدغه بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و در اولویت کاری دولت سیزدهم است، مدیریت مطلوب فرهنگی به کمک نمایندگان ولی فقیه می باشد.
 
نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی برش استانی مربوط به لرستان در نقشه مهندسی فرهنگی کشور سپس ابراز داشت: پس از یک بررسی دوساله از عملکرد شوراهای فرهنگ عمومی کشور به این نتیجه رسیدیم که تکثر اعضا در شورا مانع رسیدگی این مرجع مهم فرهنگی به موضوعات تخصصی می شود که این موضوع ما را بر آن داشت تا با بازطراحی ساختار شورای فرهنگ عمومی در استانها، زمینه ایجاد یک عقبه فکری عظیم برای طراحی موضوعات و دستور کارهای شورا را فراهم آوریم.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز گفت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی چندین جلسه به موضوع برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اختصاص یافت و این برش در قالب کمیته های مختلف چندین بار مورد ارزیابی و بازنویسی قرار گرفت.
 
احمد حسین فتایی افزود: برش مربوط به استان پس از بررسی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب کارگروه اجتماعی استانداری رسیده و مجددا در شورای فرهنگ عمومی مورد ویرایش قرار گرفت، این برش سپس در شهریور ماه گذشته به تصویب کارگروه برنامه ریزی و توسعه استان رسیده و به شورای فرهنگ عمومی کشور و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال گردید.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان با تاکید بر اینکه " باید لرستان به الگوی سایر استانهای کشور در زمینه تدوین برش استانی " مبدل شود، گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، آبان ماه سال جاری مورد رونمایی قرار گرفته و وارد مرحله اجرا می شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به عملکرد موفقیت آمیز استان در زمینه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، انتظار داریم اعتبارات شورای فرهنگ عمومی استان افزایش چشمگیری یافته تا دامنه فعالیت های پژوهشی و علمی را گسترده تر کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها