مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد

واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله تهران از پنجشنبه

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران جزئیات پیش‌ثبت‌نام سرویس مدارس را اعلام و اظهار کرد: این فرایند الکترونیک است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.
کد خبر: ۱۳۴۱۴۷۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، سید صدرا خوش‌قدم ، درباره تمهید مقدمات فعالیت سرویس ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان در تهران با توجه به بازگشایی حضوری مدارس از آبان ماه توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: مدارس شهر تهران در مهرماه به صورت غیرحضوری بازگشایی شد. اکنون این موضوع مطرح است که از آبان ماه مدارس حضوری شوند. البته هر سیاستی که قرار باشد اعمال شود از سوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام خواهد شد.

وی افزود: در هر صورت ما باید سرویس مدارس را آماده می‌کردیم، زیرا زمانبر و نیازمند تمهیداتی بود. طی سه ماه اخیر جلسات کارگروه ماده ۱۸ شهر تهران با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله تاکسیرانی به صورت مرتب برگزار شد. تعیین نرخ سرویس، عقد قرارداد با شرکت‌ها و مسائلی از این دست از جمله تمهیدات لازم برای فعالیت سرویس مدارس بود که فراهم شد.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران با بیان اینکه دعوت از پیمانکاران و سرویس‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی نیز انجام و فراخوان برای شرکت‌ها فرستاده شد تا ثبت‌نام کنند و تشکیل پرونده بدهند گفت: شماری از پیمانکاران استقبال و اسامی رانندگان را اعلام کردند تا مراحل مربوطه طی شود. از آخرین اقدامات ما معرفی پیمانکاران به مدارس بود. دستورالعمل ثبت‌نام سرویس نیز از سوی آموزش و پرورش شهر تهران ارسال شده و آن دسته از اولیاء که فرزندشان نیاز به استفاده از سرویس دارند می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

خوش قدم با بیان اینکه اولیاء می‌توانند پیش‌ثبت‌نام خود را از طریق مراجعه به سامانه هوشمند سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی شهر تهران به نشانی sns.tehranedu.ir انجام دهند تا مدیر مدرسه بداند چه تعدادی از دانش‌آموزان خواهان سرویس هستند گفت: این فرایند الکترونیک است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد. اولیاء درخواست خود را ثبت کرده و مدیر مدرسه آن را مشاهده و تایید می‌کند. نرخ سرویس که با پیشنهاد شورای شهر تهران تعیین شده نیز قابل رویت و ملاحظات لازم از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شرایط رانندگان نظیر تزریق واکسن و ... درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مواردی، چون تعداد مسافران در سواری و ون کمتر و در نرخ سرویس دیده شده است.

رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان شهر تهران در پاسخ به اینکه نحوه تعیین شهریه با توجه به نامشخص بودن روز‌های حضور دانش‌آموزان در مدرسه چگونه است و آیا اکنون اولیاء باید وجهی بپردازند؟ گفت: نرخ مشخص است و به عنوان مثال اگر دانش‌آموزی سه روز در هفته به مدرسه برود باید درصدی از آن شهریه را بپردازد. فعلا پرداخت هزینه مطرح نیست و زمانی پرداخت انجام می‌شود که خدمات ارائه شود.

وی افزود: سامانه فعال است تا تعداد متقاضیان و رانندگان مشخص شود. با انجام پیش‌ثبت‌نام هم خاطر اولیاء از بابت سرویس مدارس آسوده می‌شود و هم مدیر مدرسه می‌داند که چه تعداد دانش‌آموزِ نیازمند سرویس خواهد داشت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها