آیت الله سیداحمد حسینی عضو فقهای شورای نگهبان با فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار و گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۳۴۱۰۹۶
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که در منزل آیت الله حسینی خراسانی انجام شد، سردار قاآنی آخرین تحولات منطقه را تشریح کرد.

آیت الله حسینی خراسانی در تشریح جزییات این دیدار گفت: دیدار با فرمانده نیروی قدس سپاه درباره مسائل مختلف از جمله نحوه تعامل با برادران اهل سنت، گفت‌و‌گویی مفید و موثر بود.

به گفته آیت الله حسینی خراسانی، تعامل با برادران اهل سنت باید بر حسب آموزه‌های دینی و آیات قرآن کریم باشد. خداوند متعال فرموده‏اند: «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ» (آیه ۱۵۹ آل عمران) و امام صادق علیه‎السلام سفارش کرده‏اند: «حبّبونا الی الناس و جرّوا الی‌ها کل موده» به این معنا که تا می‎توانید ما را به مردم و گروه‎های مختلف مسلمین معرفی کنید و محبت و علاقه آن‌ها را به سوی ما جلب کنید. به اعتقاد ما، تعامل با آن‌ها با تکیه بر آموزه‏های دینی، یکی از ضرورت‌های امت اسلامی و از اولویت‌های امروز نظام ماست.

عضو فق‌های شورای نگهبان همچنین افزود: در این دیدار درخصوص تحولات اخیر کشور افغانستان در این شرایط خاص بحث و گفتگو شد.

وی همچنین با اشاره به خدمات و دستاورد‌های نیروی قدس سپاه در کشور‌های محور مقاومت نظیر سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر سرزمین‌ها، این پیشرفت‌ها را نشانه موفقیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و کیاست و حکمت رهبر فرزانه انقلاب دانست.

آیت‎الله خراسانی با تأکید بر وحدت امت اسلامی، به آیات مبارکه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» (انفال/ ۶۰) و «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قَاتِلُوا الَّذِینَ یَلُونَکُمْ مِنَ الْکُفَّارِ وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً» (توبه/ ۱۲۳) اشاره کرد و کسب اقتدار اسلامی با هدف بازداشتن معاندان و مخالفان از طمع در صفوف امت اسلامی را از ضرورت‌های بقای نظام اسلامی دانست.

عضو فق‌های شورای نگهبان در خاتمه خاطرنشان کرد که سردار قاآنی ابراز علاقه کردند که این‎گونه دیدار‌ها و تبادل نظرها، جهت حرکت در مسیر سیاست‏گذاری‌ها و راهنمایی‏های راهبردی و کلان رهبری و در راستای عزت، اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ادامه یابد و در این مسیر مفید واقع شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها