رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان البرز خبر داد:

برگزاری جلسه توجیهی استقرار سامانه جامع تجارت در شهرستان البرز

نشست توجیهی و هماهنگی استقرار سامانه جامع تجارت در شهرستان البرز با حضور اصناف و اتحادیه های صنفی و کارشناسان سازمان صمت استان در سالن همایشهای آتش نشانی الوند برگزار شد .
نشست توجیهی و هماهنگی استقرار سامانه جامع تجارت در شهرستان البرز با حضور اصناف و اتحادیه های صنفی و کارشناسان سازمان صمت استان در سالن همایشهای آتش نشانی الوند برگزار شد .
کد خبر: ۱۳۴۱۰۵۵

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، اولین نشست اصناف و اتحادیه های صنفی شهرستان البرز با حضور کارشناسان سامانه تجارت در سازمان صمت استان و مدیران اجرایی اتحادیه ، اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی و اصناف مربوطه در سالن همایش های آتش نشانی الوند برگزار گردید .

 رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان البرز در این نشست هدف از اجرای این طرح را ساماندهی فرآیند تولید، توزیع و عرضه کالا و خدمات به‌مردم با استفاده  از سامانه های اینترنتی به‌ویژه سامانه جامع تجارت و شفاف‌سازی  در نظام تولید ، توزیع و عرضه کالا اعلام کرد.

وی افزود ؛ کالاهای مشمول ثبت در سامانه تجارت شامل کالاهای پتروشیمی، روغن‌موتور تصفیه اول، لوازم خانگی، پودرشوینده، پوشک خردسال و شیرخشک صنعتی ، مقاطع فولادی ، سیمان ، مرغ ، پوشاک می باشد.

وی گفت: استقرار برخی از اقلام کالایی در سامانه بر اساس اولویت در دستور کار قرار گرفته است  و تاکنون  سیمان ، مقاطع فولادی ، مرغ  انجام شده و لوازم خانگی،  پودرشوینده ، پوشک ، شیر خشک و پوشاک در مرحله اجرا می باشند.

کیان رشوند  ادامه داد: همچنین مقرر‌شد نظام تولید، توزیع، ورود اطلاعات کالایی، انبارها و چرخش کالا‌های مذکور از طریق این سامانه پیگیری می شود.

وی درباره سامانه جامع تجارت گفت : سامانه یکپارچه‌سازی و نظارت بر فرایند تجارت با هدف ایجاد سامانه واحد برای  مدیریت و رصد کالا از طریق کانالهای تعیین شده  طراحی شده و اصناف و اتحادیه اای صنفی موطف به همکاری  در این زمینه هستند.

رشوند در ادمه خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه، عرضه کالا و انجام مبادلات تجاری  به‌سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.

وی همچنین اظهار داشت : با استفاده از این سامانه مدیریت یکپارچه و نظارت و بازرسی بر عرضه کالا و خدمات بهینه خواهد شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی اتحادیه مصالح فروشان و قصابان شهرستان در ثبت نام صنوف مرتبط در سامانه تجارت تاکید کرد : کلیه صنوف و اتحادیه های صنفی در ثبت نام و ثبت مبادلات تجاری در سامانه ملزم به همکاری هستند و در صورتی که واحد صنفی نسبت به ثبت نام نکرده و دریافت کد نقش اقدام ننمایند ، کالای موجودی آنها به عنوان قاچاق به تعزیرات معرفی خواهد شد.‌

در ادامه این نشست مهندس عارف مسئول سامانه تجارت در سازمان صمت فرآیند ثبت نام و ثبت کالا در سامانه را تشریح و مدیران اجرایی و اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی مشکلات و سوالات خود را مطرح کردند .

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها