مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید خبر داد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۰۹۰۴

 به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید خبر داد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حسین سلیمی با بیان این مطلب افزود: در تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس سه عدد میکس بد جهت تصفیه آب ورودی از تانک‌های ذخیره به سمت تانک‌های مصرف واحد قرار دارد که سیستم کنترل و بهره‌برداری آن بصورت رله‌ای و کنتاکتوری است.


وی ادامه داد: این امر به دلیل شرایط بد آب و هوایی و گذشت زمان و افزایش معایب روزانه، بهره برداری از این واحد را دچار مشکل کرده بود و همچنین محدودیت‌های از قبیل نداشتن کنترل والو جهت  کنترل آب  ورودی میکس بدها و نداشتن مانیتورینگ سطح میکس بدها، شرایط کنترل این سیستم کنترل را مختل کرده بود که نیاز به باز طراحی و ساخت این سیستم بیشتر احساس و امور اجرایی آن در مدت دو ماه به پایان رسید.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه نیروگاه، عنوان کرد: این سیستم کنترل قابلیت افزونگی به جهت اضافه شدن چند صد ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال را دارد که در فاز دوم پروژه می‌تواند جهت کنترل ادوات دیگر امور شیمی مورد استفاده قرار گیرد.


سلیمی خاطرنشان کرد: طراحی، برنامه‌نویسی کامل plc و مانیتورینگ و طراحی نقشه‌های E plan این سیستم توسط کارشناسان امور ابزار دقیق انجام گرفته است که طراحی و ساخت این سیستم توسط متخصصان این نیروگاه نسبت نسخه خارجی ۶۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.


مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان گفت: نیروگاه برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان ایفا می‌کند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها