عضو کمیته علمی کشوری کنترل و مقابله با ویروس کووید۱۹ تشریح کرد

آخرین وضعیت بروز قارچ سیاه در بیماران کرونا/ روند تامین دارو و راهکارهایی برای پیشگیری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

یک بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان فوت کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 27 بیمار مبتلا به قارچ سیاه با علایم بالینی مشخص در استان شناسایی شده و از این تعداد یک نفر فوت کرده است.
کد خبر: ۱۳۴۰۴۸۴
یک بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان فوت کردبه گزارش جام جم آنلاین کردستان، صدیق جدیدالاسلامی ظهر امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیماری قارچ سیاه که اخیرا در کشور شیوع پیدا کرده از نیمه دوم شهریور جاری استان ما را هم درگیر کرده و تاکنون 27 بیمار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیمار شناسایی شده در حال حاضر 19 نفر در بیمارستان بستری بوده و تحت مداوا قرار دارند، افزود: پنج نفر از این تعداد نیز با نظر پزشکان ترخیص شده و طول درمان شان بصورت سرپایی طی می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه همچنین از این تعداد 2 بیمار به تهران اعزام شده و یک نفر نیز فوت شده است، یادآور شد: طول درمان بیماران مبتلا به قارچ حدود یک و نیم ماه طول می‌کشد، البته بنا بر نظر پزشکان و براساس وضعیت بیمار، ممکن است این بیماران زودتر ترخیص شده و طول درمان بصورت سرپایی انجام شود.

وی اظهار داشت: در راستای رسیدگی به بیماران مبتلا به این بیماری کمیته علمی و فنی متشکل از تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص داخلی و مدیر دارویی در استان تشکیل شده ‌در قالب یک تیم درمانی پیگیر موارد ابتلا بوده و کارهای مربوط به این بیماران را انجام می دهند.

 جدیدالاسلامی یادآور شد: یک بخش اختصاصی هم در بیمارستان کوثر سنندج برای این بیماران در نظر گرفته شده است چرا که با توجه به اینکه ممکن است گاهی قسمت هایی از بافت فرد مبتلا برداشته شود لازم است گروه گوش‌ و حلق و بینی مدام در دسترس باشند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها