همزمان با بالا گرفتن تنش ها بین طالبان و تاجیکستان، این گروه از اعزام گردان های «انتحاری» خود که مجهز به انواع سلاح هستند، به مرزهای شمال شرقی افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۰۴۷۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، مقام‌های محلی طالبان اعلام کردند گردان‌های انتحاری این گروه در ولایت‌های شمال شرقی از جمله ولایت بدخشان ایجاد شده است.

«عبدالباسط بدر» مسئول نظامی گردان «انتحاری» طالبان به رسانه‌ها گفته است که نیرو‌های این گردان به زودی برای انجام وظیفه در ولسوالی اشکاشم مستقر خواهند شد.

طالبان پیش از این نیز از مستقر شدن شاخه نظامی انتحاری خود در ولایت قندوز در مرز تاجیکستان خبر داده بود.

پیشتر معاون بخش اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه از بررسی گزارش‌ها در باب تقابل نیرو‌های افغانستان و تاجیکستان در مرز مشترک دو کشور خبر داده بود.

وی در این باره گفته بود: با نگرانی تشدید تنش در رابطه تاجیکستان-افغانستان را درحالی که اظهارات تندی میان سران دو کشور رد و بدل می‌شود؛ دنبال می‌کنیم. گزارش‌هایی مبنی بر مستقر شدن نظامیان هر دو طرف، در مرز مشترک وجود دارد.

این دیپلمات روس افزود: از دولت‌های دوشنبه و کابل می‌خواهیم که با انتخاب گزینه‌های مورد تائید هر دو طرف، به وضعیت موجود خاتمه دهند.

روز دوشنبه، «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست‌وزیر طالبان، به رسانه‌ها گفته بود که تاجیکستان در امور داخلی ما مداخله می‌کند. او به تاجیکستان هشدار داده بود که آن‌ها می‌توانند به این مداخله واکنش نشان دهند.

رهبران طالبان پس از اظهارات اخیر «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان، به موضع گیری علیه دوشنبه پرداختند. رحمان در هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود که هرچند نمی‌خواهد در امور داخلی افغانستان مداخله کند، صلح و ثبات در این کشور زمانی شکل خواهد گرفت که در افغانستان انتخابات برگزار شود و دولتی با شرکت تمامی اقوام روی کار بیاید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها